آغاز عملیات اکتشافی در یک هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی گناباد

1395/11/19 تعداد بازدید: 2979
print
آغاز عملیات اکتشافی در یک هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی گناباد

به همت کارشناسان اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق: آغاز عملیات اکتشافی در یک هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی گناباد

به گزارش روابط عمومی اداره کل منطقه شمال شرق در راستای  تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای که میان اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به امضا رسیده است، در گام نخست عملیات نمونه‌برداری ژئوشیمیایی در یک‌هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی گناباد انجام شد.

 
بر اساس این گزارش، عملیات نمونه‌برداری ژئوشیمیایی در پهنه اکتشافی گناباد در راستای تفاهم انجام شده با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و جهت استفاده  از توان تخصصی کارشناسان این اداره کل با 130 نفر روز کارشناس انجام شده است.
 
یادآور می‌شود، در این عملیات 150 نمونه کانی سنگین و 750 نمونه  رسوب آبراهه‌ای در وسعت یک‌هزار کیلومتر در شبکه از قبل طراحی شده برداشت و در حال آماده‌سازی نمونه‌های برداشت شده جهت آنالیز شیمیایی است.
 
همچنین به موازات برداشت‌های ژئوشیمیایی امور مربوط به معرفی تارگت‌های معدنی بر اساس اطلاعات میدانی و نیز  پروژه‌های شناسایی انجام شده در دست اقدام است که در آینده نزدیک اکتشافات عمومی در این نواحی پس از تائید نمایندگان فنی دوطرف آغاز خواهد شد.
 
به منظور تکمیل اطلاعات سامانه داده‌های مکانی زمین‌شناسی، اکتشافی و معدنی استان خراسان‌رضوی:
 
امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌کل زمین‌شناسی  منطقه شمال‌شرق و سازمان نظام مهندسی معدن
 
همچنین چهاردهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اطاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در محل این اداره‌کل برگزار شد، مهندس پورفتح‌الله رئیس این کمیسیون و همراهان وی ضمن بازدید از موزه علوم‌زمین و مرکز مستندات علوم‌زمین و همچنین بخش‌های مختلف فنی و اجرایی این اداره‌کل از نزدیک با فعالیت‌های جاری و تحقیقاتی این مجموعه آشنا شدند.
 
یادآور می‌شود، در جلسه مذکور که فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی همچنین رابطین دستگاه‌های اجرایی استان و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان و مدیر‌کل و معاونان اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق نیز حضور داشتند، مدیر این مجموعه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و روند توسعه اداره‌کل منطقه شمال شرق به بررسی وضعیت صنعت و معدن در مقیاس کشور با استفاده از برنامه راهبردی توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال 1395 با نظری اجمالی به برش استانی بخش صنعت و معدن داشت.
 
دکتر جعفر طاهری، همچنین پیشنهاد تقویت ستاد اجرایی در حوزه معدن را با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان همچنین مشکلات کمبود آب و مهاجرت روستاییان و حاشیه نشینی شهر مشهد را مطرح کرد.
 
گفتنی است؛ در این جلسه همچنین خصوصیات سامانه داده‌های مکانی زمین‌شناسی، اکتشافی و معدنی استان خراسان رضوی (SDI) توسط آقای مهندس مجیدی رئیس اداره ژئوماتیکس این اداره‌کل معرفی و در نهایت تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه این اداره‌کل با سازمان نظام مهندسی معدن به‌منظور تکمیل اطلاعات این سامانه به امضای دکتر طاهری و مهندس نکاحی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن رسید.
تصاویر مرتبط:
پیام ها:

loader
لینک های تصویری