ارائه دستاوردهای اکتشافی و فعالیت های زمین شناسی اداره کل منطقه شمال شرق در مشهد و شاهرود

1398/11/27 تعداد بازدید: 1410
print

دستاوردهای اکتشافی و فعالیت های زمین شناسی به طور هم زمان در غرفه های اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق در سیزدهمین نمایشگاه زمین شناسی، معدن و صنایع وابسته مشهد و اولین همایش کانسارهای گوهرسنگ ایران در دانشگاه شاهرود ارائه گردید.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل منطقه شمال شرق، دکتر رکنی معاون اجرائی این اداره کل از ارائه دستاوردهای اکتشافی در سیزدهمین نمایشگاه زمین‌شناسی، معدن و صنایع وابسته مشهد و اولین سمپوزیوم همکاری‌های معدنی ایران و افغانستان که در تاریخ 16 لغایت 19 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد خبر داد که با همت کارشناسان معاونت اکتشاف این اداره کل در چهار روز برگزاری این نمایشگاه و سمپوزیوم همکاری های معدنی انجام گرفته است. وی اظهار داشت در این نمایشگاه همچنین نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با حوزه معدن و صنایع معدنی نیز توسط کارشناسان سازمان زمین‌شناسی برگزار گردید که شامل معرفی ظرفیت‌های پایگاه داده‌های علوم زمین و سامانه اطلاعات مکانی WebGIS توسط مهندس اردبیلی و همچنین معرفی روش‌های اکتشاف طلا و مروری بر اکتشافات انجام شده طلا در استان‌های خراسان توسط مهندس عزمی و ارائه سخنرانی کاربرد داده‌های سنجش از دور در اکتشاف مواد معدنی توسط خانم دکتر احمدی روحانی بود.

رکنی همچنین اظهار داشت به طور همزمان اولین همایش کانسارهای گوهرسنگ ایران به همت دانشکده معدن دانشگاه صنعتی شاهرود در محل این دانشگاه برگزار گردید که کارشناسان اداره کل منطقه شمال شرق با شرکت فعال در این همایش و ارائه سخنرانی در خصوص اکتشاف کانی سافارید در پلاسرهای محدوده شادمهر و دایر کردن غرفه بخشی از فعالیت‌های اکتشافی و زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی در خصوص اکتشاف گوهرسنگ‌ها را ارائه دادند. همچنین نقشه کانسارهای فلزی و گوهرسنگ استان خراسان رضوی را نیز نمایش داده و انتشارات اخیر اداره کل منطقه شمال شرق را در معرض دید اساتید و دانشجویان شرکت کننده قرار گرفت.
دکتر رکنی همچنین از ارائه و معرفی اولین مجله تخصصی این اداره کل با عنوان Iranian Journal of Geoscience Museum در غرفه این اداره کل خبر داد.
در پایان این همایش نیز پنل تخصصی چالش‌های اکتشافات، فراوری و بازار گوهرسنگ‌های ایران در این همایش با حضور صاحب نظران برگزار گردید که دکتر طاهری مدیرکل منطقه شمال شرق نیز ضمن معرفی توانمندی‌های سازمان زمین شناسی در اکتشاف گوهر سنگ ها از آمادگی اداره کل منطقه شمال شرق جهت مستندسازی اکتشافات مرتبط با حوزه گوهرسنگ در ایران در مرکز جامع مستندات علوم زمین اداره کل منطقه شمال شرق خبر داد. دکتر طاهری زیرساخت های فیزیکی و نرم افزاری در سازمان زمین شناسی را بستر مناسبی جهت مستندنگاری داده های گوهر سنگ ایران دانست و از همه ی مکتشفین و محققان این حوزه دعوت کرد تا نتایج تحقیقات و نمونه های خاص خود را جهت نگهداری به این مرکز تحویل و شناسه مربوطه را جهت استناد در مقالات علمی دریافت نمایند.
 
 
 
 
 
 
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری