افتتاح پروژه پارک موزه علوم زمین در چند ماه آینده

1396/05/03 تعداد بازدید: 2907
print

مجتمع علمی-فرهنگی پارک موزه علوم زمین مشهد با دارا بودن سه پارک تخصصی فیزک زمین، زمین شناسی، اکتشاف و معدن کاری در زمینی به مساحت حدود 9000 متر مربع،  با زیربنای 1750 متر مربع فضای داخلی و حدود 6500 متر مربع محوطه سازی طراحی شده است.

مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق کشور در مصاحبه با پایگاه خبری علوم زمین با بیان این مطلب گفت: این پروژه به عنوان نخستین تجربه در سطح کشور، توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، پدیده های زمین شناسی و معدنی را در خود جای خواهد داد و با راه اندازی آن اقشار مختلف جامعه فرصتی مناسب برای اوقات فراغت و بازدید از پدیده های علوم زمین خواهند یافت.
دکتر طاهری افزود: از اهداف راه اندازی پارک موزه ی علوم زمین در مشهد علاوه بر آشنایی با مفاهیم اساسی علوم زمین، می توان به توسعه گردشگری علمی و انتقال نقش و اهمیت علوم زمین به متن جامعه، گسترش فرهنگ آموزش‌های سمعی و بصری، تلاش در راستای گردآوری و حفظ نمونه های سیستماتیک و تقویت ذخائر علمی در حوزه علوم زمین و نیز بستر سازی مبادله نمونه های کانی، سنگ و فسیل با ارزش گذاری تدریجی نمونه ها ضمن ایجاد اشتغال مفید اشاره کرد.
همچنین استفاده از جلوه های نمایشی سنگ ها و فسیل ها، فیلم های مستند آموزشی و واحدهای رایانه ای برای علاقمندان به علوم زمین تدابیری در نظر گرفته شده است که به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی افزود: محوطه ی بیرونی پارک موزه علاوه بر ویژگی های عمومی محوطه پارک ها شامل مدل دایناسور، فیلدهای مصنوعی جمع آوری نمونه های سنگ و فسیل، آیتم های زیست محیطی خواهد بود. 
شایان ذکر است آشنا کردن مردم با پدیده های زمین شناختی و تشویق آن ها برای جستجو و کشف گذشته ی زمین، درک شرایط فعلی آن و چشم انداز آینده ی این سیاره ی خاکی، برای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور یک رسالت است.
 
 
 
 
منبع: کانال تلگرام رسمی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی Telegram.me/IranGSI
پیام ها:

loader
لینک های تصویری