رونمایی از اولین سامانه جامع فیزیکی و نرم افزاری مستندات علوم زمین در مشهد

1396/07/14 تعداد بازدید: 5207
print

سامانه جامع مستندات علوم زمین در دو بخش فیزیکی و نرم افزاری با حضور دکتر قلمقاش معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و میهمانان داخلی و خارجی کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار در مشهد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق، دکتر جعفر طاهری مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق در مراسم رونمایی از این سامانه که در 1100 متر مربع فضای فیزیکی و با طراحی نرم افزار بومی اجرایی شده است، این کار ارزشمند را حاصل تلاش و همدلی کارشناسان این اداره کل دانست و آن را یک ضرورت برای ذخیره اطلاعات و داده های علوم زمین معرفی کرد وی گفت اساس این کار از سال 1393 کلید خورد و با همت و تلاش تمام ارکان این اداره کل و همکاری ارزشمند مسئولان سازمان مرکزی پس از تامین اعتبارات لازم از محل طرح های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور  طراحی و اجرایی گردیده که قادر به ثبت کلیه اطلاعات لازم از نمونه های زمین شناسی و اکتشافی شامل سنگ ها، فسیل ها و کانی ها می باشد.

خانم مهندس شجاعی رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین این اداره کل نیز ضمن تشریح قابلیت های نرم افزاری این سامانه و فضای فیزیکی آن که در جنب پارک موزه علوم زمین طراحی و تکمیل گردیده اظهار داشت تاکنون اطلاعات 20261 نمونه انواع سنگ، کانی و فسیل و گوهر سنگ در سامانه نرم افزاری ثبت شده اند و کار ثبت اطلاعات نمونه ها پس از رونمایی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

لازم به ذکر است سامانه جامع مستندات علوم زمین به دنبال گردآوری و نگهداری کلیه نمونه های پژوهشی علوم زمین می باشد تا جهت مطالعه در اختیار پژوهشگران و دانشمندان این عرصه قرار دهد. این اطلاعات به علت منسجم بودن و داشتن مختصات مکانی کمک بسیار در وقت و هزینه دانش پژوهان خواهد نمود.

 

 

 

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری