سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشکل های معدنی استان خراسان رضوی با خانم دکتر لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دیدار کردند.

1396/12/17 تعداد بازدید: 6626
print
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشکل های معدنی استان خراسان رضوی با خانم دکتر لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دیدار کردند.

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، با دعوت دکتر طاهری مدیر کل، جلسه مشترکی با حضور خانم دکتر لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، دکتر رسولیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، خانم مهندس علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی و نمایندگانی از تشکل های معدنی و منتخبین زمین شناسی در بخش دانشگاهی استان در محل اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد.

در این جلسه خانم دکتر لک اعلام کرد سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تمام توان فنی و تخصصی خود را بکار می بندند تا داده های پایه زمین شناسی و اکتشاف در استان های خراسان تولید و در اختیار فعالین بخش معدن قرار دهد تا ریسک اکتشاف کمتر شود و سرمایه گذار رغبت لازم جهت سرمایه گذاری در این بخش داشته باشد.

خانم مهندس علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و سایر فعالین بخش معدن نیز در این جلسه به نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت های معدنی پرداختند و داده های تولید شده سازمان و نیروی فنی آن در اداره کل منطقه شمال شرق را بعنوان فرصت مغتنمی دانستند که با هم افزایی توان بخش خصوصی می تواند در راستای توسعه استان و اشتغال زایی مخصوصا در مناطق محروم و کم آب استان موثر باشد.
دکتر رسولیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان نیز که در جلسه حضور داشت از معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خواست با توجه به اعلام قبلی سازمان زمین شناسی بررسی های خود را بر روی مطالعات منابع آب مخصوصا در سازندهای سخت معطوف دارد و نتایج آن را منعکس نماید تا در صورت اثبات منابع آب موثر بخشی از مشکلات کمبود آب استان و مخصوصا شهر مشهد از این طریق مرتفع شود.
در ادامه جلسه نمایندگان برخی تشکل ها و نیز فعالان بخش خصوصی دیدگاه های خود را مبنی بر ضرورت توجه دولت به امر اکتشاف و ظرفیت بخش معدن در محرومیت زدایی مطرح نمودند.
در پایان سرکار خانم دکتر لک معاون محترم وزیر و ریاست سازمان در ارتباط با برنامه های سازمان در توسعه اکتشاف و نیز تولید اطلاعات پایه و کاربردی مطالبی مطرح نمود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری