همراه با پیشکسوتان زمین شناسی کشور در افتتاحیه پارک موزه علوم زمین مشهد

1398/01/06 تعداد بازدید: 4051
print
همراه با پیشکسوتان زمین شناسی کشور در افتتاحیه پارک موزه علوم زمین مشهد

میان ازدحام رفت‌وآمدهای مهمانان افتتاحیه پارک موزه علوم‌زمین مشهد، نگاهم به دنبال پیشکسوتان زمین‌شناسی کشور بود. زمین‌شناسان پیشکسوت و باسابقه‌ای که امروز دوران بازنشستگی را طی می‌کنند.
شمع وجود پیشکسوتان زمین‌شناسی به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گرمی و روشنایی بخشیده و زمین‌شناسی کشورمان به وجود کسانی که اینچنین خالصانه در راه اعتلای علمی و تحقیقاتی این میهن عزیز ‌کوشیده‌اند، افتخار می‌کند.
قلب زمین‌شناسان و معدنکاران پیشکسوت برای زمین و زمین‌شناسی ایران مهربانانه می‌تپد و آرزوی سرافرازی میهن عزیزمان را در عرصه‌های مختلف علوم، از جمله زمین‌شناسی در دل می‌پرورانند.
زمین‌شناسان پر تلاش دیروز و استادان و پیشکسوتان پر تجربه امروز را زنان و مردانی با چهره عجین شده با زمین یافتم. کسانی که احساس می‌کنی خونی مشترک در رگ‌های آنها و زمین جاری است، زیرا انسان و زمین یک خانواده واحد و جدا‌ناپذیرند.
زمین‌شناسان جزو معدود افرادی هستند که برقراری رابطه با زمین را با تخصص خاص خود تلفیق کرده و به مطالعه و شناسایی سطح و درون زمین می‌پردازند، همان‌هایی که با وجود سختی‌های بی‌‌پایان، از جان و دل عاشق زیبایی‌های پنهان و پیدای زمین هستند.
معدنکاران و زمین‌شناسان کسانی هستند که گوششان با آوای زمین ایرانمان آشناست و چشمشان وجب به وجب این خاک پاک را درنوردیده است. زمین در دل خود برکات بسیار دارد و برداشت از آنچه که پنهان در آن نهفته کار زمین‌شناس و معدن‌کاری است که از آنچه در دل زمین است، آگاهی دارد و شیوه دست یازیدن به آن را می‌داند.
خویشاوندی انسان و زمین از گذشته تا امروز مساله‌ای  انکارناپذیر است و همین آشنایی دیرینه است که انسان را وا می‌دارد تا هر آنچه را نیاز دارد از دامان رنگارنگ و سخاوتمند زمین بردارد. اگر عاشق زمین و طبیعت باشی، به آفریننده آنها هم عشق می‌ورزی و اگر محیط پیرامونت را خوب بشناسی، خالق خود را هم خواهی شناخت.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

منبع خبر: www.gsi.ir

پیام ها:

loader
لینک های تصویری