همکاری نمایندگی های وزارت خارجه در کشورهای همجوار جهت اطلاع رسانی و تسهیل شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار

1396/04/17 تعداد بازدید: 1629
print
همکاری نمایندگی های وزارت خارجه در کشورهای همجوار جهت اطلاع رسانی و تسهیل شرکت کنندگان  در نخستین کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار

در دیدار دکتر طاهری مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و دبیر اجرایی نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار با آقای ارباب خالص مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور موضوع اطلاع رسانی و همکاری نمایندگی های وزارت خارجه در کشورهای همجوار مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. 

به گزارش روابط عمومی  اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق این جلسه که با حضور دکتر طاهری مدیر کل و مهندس رکنی معاون اجرایی در محل نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور برگزار گردید. دکتر طاهری گزارشی از روند برگزاری این کنگره و مجوزهای لازم همچنین سطح شرکت کنندگان و مدعوین مطرح کرد و بر اهمیت تبادل اطلاعات علمی در حوزه علوم زمین و مخصوصاَ دوره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار تاکید نمود در ادامه جلسه آقای ارباب خالص مشاور محترم وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی در شمال و شرق کشور اظهار داشت قطعاَ مشهد ظرفیت های لازم جهت برگزاری چنین نشست هایی را دارد وی برگزاری جشنواره ها و همکاری با مجامع علمی و دانشگاهی و تبادل علم و پروژه های تحقیقاتی با همسایگان را در بهره وری بیشتر از ظرفیت نهفته استان موثر دانست و استفاده بیشتر از این ظرفیت در راستای سرمایه گذاری در استان و بالا بردن توان علمی محققان را یادآور شد. 
ارباب خالص آمادگی نمایندگی های وزارت خارجه در کشورهای همجوار را جهت اطلاع رسانی و تسهیل شرکت کنندگان در این کنگره اعلام کرد. در این جلسه صادقی معاون نمایندگی و قبادی کارشناس کشورهای مشترک المنافع همچنین دکتر عجم کارشناس کشور پاکستان و علیپور کارشناس کشورهای افغانستان و تاجیکستان به بیان دیدگاه های خود درخصوص برگزاری این کنگره پرداختند و نظرات موثری را ارائه دادند. 
در پایان جلسه مقرر شد مکاتبات لازم در این خصوص انجام و با استفاده از نظرات ارائه شده تصمیمات لازم در کمیته اجرایی این کنگره اتخاذ گردد.
پیام ها:

loader
لینک های تصویری