پارک موزه علوم زمین، تجلیل در مشهد، موزه برتر کشوری در تهران

1398/02/29 تعداد بازدید: 2602
print
پارک موزه علوم زمین، تجلیل در مشهد، موزه برتر کشوری در تهران

همزمان با 28 اردیبهشت ماه و روز جهانی موزه، طی مراسمی که در محل موزه بزرگ خراسان برگزار گردید، از عملکرد اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و تیم کارشناسی در راه اندازی مطلوب نخستین پارک موزه علوم زمین کشور در مشهد، تجلیل و لوح یادبود اهدا شد.

در مراسم موزه بزرگ خراسان که با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، موزه داران و فعالان این حوزه برگزار شد، دکتر طاهری، مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، طی سخنانی به تشریح ابعاد و اهمیت پارک موزه علوم زمین در توسعه فرهنگی و اقتصادی مطالبی ایراد نمود.

همچنین در بعد از ظهر شنبه، 98/2/28، در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه که در سالن فرهنگسرای هنر تهران برگزار شد، در پایان و با نظر هیئت داوران که مرکب از داوران متعدد و موزه داران مطرح ایران انجام شده است، موزه علوم زمین مشهد به عنوان موزه برتر در کلاس موزه های دولتی متوسط در زمینه شاخص "توسعه مدیریت" موفق به کسب عنوان موزه برتر کشوری شد.

شجاعی کاوه، مدیر پارک موزه علوم زمین، گفت: "در تعریف و توضیحات ایکوم در مورد شاخص "توسعه مدیریت" بر ایجاد فضاهای تخصصی و استفاده از راهنمایان و موزه داران متخصص تاکید شده است. در پارک موزه علوم زمین افزون بر سه پارک تخصصی فیزیک زمین، زمین شناسی، اکتشاف و معدنکاری که در هر یک به مباحث مرتبط با تخصص قید شده پرداخته شده است، ساختمان مرکزی نیز به بخش های تخصصی مباحث زمین شناختی مانند فسیل شناسی، کانی شناسی، سنگ شناسی، موزه نقشه، موزه گوهرسنگ ها، زمین گردشگری و تکتونیک و مخاطرات تقسیم شده است. همچنین راهنمایان مجرب و تحصیلکرده در رشته های مختلف علوم زمین ادای توضیحات و پاسخگویی به پرسش های بازدیدکنندگان را برعهده دارند. از این رو به تشخیص داوران شورای بین المللی موزه ها در ایران (ایکوم ایران) این موزه لایق کسب رتبه موزه برتر و دریافت لوح تقدیر شناخته شد."

شایان گفتن است این ششمین سال پیاپی می باشد که پارک موزه علوم زمین مشهد موفق به اخذ رتبه موزه برتر کشوری در بین موزه های مطرح در این حوزه می شود.

برای همه تلاشگران این عرصه آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری