کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار با صدور و قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

1396/07/15 تعداد بازدید: 1506
print

به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار با حضور 150 تن از اندیشمندان و پژوهشگران علوم زمین پس از ارائه سخنرانی ها و پوسترهای مقالات در محل اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

برگزاری نخستین کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای هم‌جوار در مشهد فرصت مغتنم دیگری فراهم آورد تا با هم افزایی محققان علوم زمین ضمن مروری بر دستاوردهای علمی، فنی و اجرایی چند دهه مطالعات زمین شناسی در گرایش‌های مختلف زمینه ورود به عرصه‌های تخصصی تراز بالاتر فراهم و با تعامل سازنده اصحاب فکر و اندیشه نقشه راه پژوهش‌های زمین شناسی حول محور یکی از مهمترین دوره‌های تاریخ زمین شناسی ایران تدوین و موجبات توجه هرچه بیشتر به علوم زمین به عنوان اساسی ترین لایه آمایش سرزمین فرآهم آید.

در مراسم اختتامیه این کنگره از پروفسور فیلیپو براتلو از کشور ایتالیا و دکتر برونو گارنیر از کشور فرانسه بدلیل ارائه موفق کارگاه های آموزشی تقدیر شد.

در بیانیه پایانی این کنگره بر تشکیل گروه کاری ژوراسیک ایران و تمرکز بر روی تحقیقات و موضوعات مهم این دوره تاکید شد. همچنین راستی آزمایی و افزایش دقت داده های علوم زمین در گرایش های مختلف به عنوان یک رسالت بزرگ مورد توجه قرار گرفته و دور جدید فعالیت کمیته چینه شناسی ایران را گامی مهم در راستای حمایت از نشست های تخصصی و غنای دانش زمین شناسی کشور قلمداد شده است.
در مراسم اختتامیه دکتر طاهری دبیر اجرایی این کنگره همچنین از انتشار کتاب دیباچه ای بر ژوراسیک ایران که چاپ اولیه آن با همکاری محققان این دوره از تاریخ زمین شناسی ایران تهیه گردیده در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

لازم به ذکر است کارشناسان خارجی شرکت کننده در این کنگره در روز پنجشنبه و جمعه 13 و 14 مهرماه از بخشی از مقاطع تیپ ژوراسیک در منطقه شمال شرق کشور بازدید کرده و بررسی های علمی خود را انجام دادند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری