استقبال خوب پژوهشگران و دانشمندان علوم زمین از برگزاری نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار

1396/06/26 تعداد بازدید: 2105
print

نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار که در تاریخ 12 و 13 مهرماه سال جاری در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار می شود مورد استقبال خوب پژوهشگران و محققان علوم زمین قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق دکتر طاهری با بیان این مطلب اعلام کرد: متخصصین علوم زمین مطابق برنامه اعلام شده در زمان مقرر مقالات خود را از طریق درگاه الکترونیک کنگره بارگذاری و تمامی آنها برای داوری ارسال شده است. وی استقبال پژوهشگران را از این کنگره تخصصی مطلوب و حضور اساتید را در این نشست علمی فرصت مغتنمی برای عمق بخشی به پژوهش های زمین شناسی ایران دانست که در گرایش های مختلف علوم زمین با محوریت زمان ژوراسیک در ایران  برگزار می شود و  ابزار امیدواری کرد این همایش مهم علمی که همزمان با برنامه های مشهد 2017  پایتخت فرهنگی جهان اسلام در 12و 13 مهرماه 96 در مشهد و به میزبانی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار می شود بتواند سند و نقشه راه پژوهش های فرارو را ترسیم و با سازماندهی هر چه بیشتر پژوهشگران زمینه مبادلات علمی در داخل و خارج از کشور فراهم آید.

دکتر طاهری دبیر اجرایی این کنگره علمی و مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق اعلام نمود در این کنگره علمی علاوه بر پژوهشگران و محققانی که مقاله ارائه داده اند و مهمانانی که از کشورهای همجوار دعوت شده اند اساتید مبرزی از اروپا (کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا) سخنرانی خواهند داشت و یافته های خود را ارائه خواهند نمود. همچنین کارگاه های آموزشی در حاشیه این کنگره به منظور افزایش سطح دانسته های کارشناسان برگزار خواهد شد که عناوین آنها بزودی در پایگاه های  اطلاع رسانی مرتبط اعلام  می شود. وی با توجه به اهمیت موضوع این کنفرانس علمی خواستار همکاری همه جانبه دستگاه های علمی و اجرایی استان خراسان رضوی و مبادی متناظر در مقیاس ملی شد.
فرصت ارسال مقالات این کنگره تا 14 شهریور ماه بوده و هم اکنون داوران در حال داوری مقالات رسیده هستند. پیش بینی می شود نتایج داوری در اوایل مهرماه بر روی سایت کنگره بارگذاری شود.

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری