اطلاعیه پایان نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار توسط دبیر اجرایی صادر شد.

1396/07/19 تعداد بازدید: 4540
print
اطلاعیه پایان نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار توسط دبیر اجرایی صادر شد.

برگزاری نخستین کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار که با حضور و اقبال بیش از 200 نفر از اندیشمندان علوم زمین مواجه شد گواه موفقیت دست اندرکاران این کنگره مهم؛ اعم از کمیته های علمی و اجرایی، ارکان مختلف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سایر عزیزان می باشد که خالصانه بر آن شدند تا یکی از تخصصی ترین کنفرانس های علمی را مدیریت و برگزار نمایند.

با سپاس به درگاه خداوند متعال و آرزوی توفیق فزونتر برای جامعه علمی کشور به استحضار می رساند در تداوم این رویداد تخصصی، به حول و قوه الهی گروه کاری ژوراسیک ایران در حال تشکیل و اندیشمندان علوم زمین ضرورت هم افزایی حول محور تحقیقات موضوعی را در دستور کار قرار داده اند. ضرورتی که متولیان آن زمین شناسان علاقمند به مباحث ژوراسیک و رمز تحقق آن مسئولیت پذیری و پیگیری مراتب به دور از نگرش های بخشی خواهد بود.

بدیهی است برگزاری این کنگره مهم علمی و این تلاش سترگ همانند هر کار دیگری که در حیطه محدودیت های بشری انجام می شود به دور از خطا  و نادرستی های سهوی نمی باشد. از اشکالات تایپی در مستندات ارائه شده تا نسبیت امر داوری و نارسایی های احتمالی در اجرا مواردی می باشند که در پیشگاه اصحاب علم عذر تقصیر داریم و امیدواریم آنان با برگزاری کامل تر نشست های آتی مدل های موفق تری از تلاش علمی سرمایه های انسانی کشور را متجلی سازند.
اشاره به این نکته بسیار مهم است که نخستین کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار، آغازی بر یک پایان نبود بلکه تمامی وجهه همت خود را معطوف آغازی اثر بخش برای تداوم فعالیت های پژوهشی روی ژوراسیک ایران گذاشته است تا از رهگذر این رویکرد شاهد دستاوردهای  بیشتر و دقیق تر در یافته های زمین شناسی ایران باشیم. بی گمان رسیدن به افق موفقیت های بیشتر نیازمند چنین تلاش و کوشش های علمی و سازماندهی های هدفمند در فرایند تحقیق و پژوهش است.
در پایان لازم می داند از همه اساتید، کارشناسان، پژوهشگران، دانشجویان و مسئولان محترم ملی و استانی که ما را در برگزاری این نشست مهم علمی یاری نمودند سپاسگزاری و برای تمامی عزیزان آرزوی موفقیت و سلامت همراه با عزت داریم.
به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است ...
 
جعفر طاهری
دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار
پیام ها:

loader
لینک های تصویری