جلسه پرسش و پاسخ رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با نمایندگان تشکل های معدنی و زمین شناسی استان خراسان رضوی

1399/04/04 تعداد بازدید: 1117
print
جلسه پرسش و پاسخ رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با نمایندگان تشکل های معدنی و زمین شناسی استان خراسان رضوی

اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق امروز میزبان جلسه پرسش و پاسخ رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و جمعی از نمایندگان تشکل های معدنی و زمین شناسی استان خراسان رضوی بود.

در این دیدار که نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی معدن، خانه معدن و فعالین بخش خصوصی معدن استان حضور داشتند در ابتدا مهندس فرخ قائمی، سرپرست اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق،  ضمن خوش آمدگویی به میهمانان جلسه، هدف از برگزاری این جلسه در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق را استفاده از فرصت حضور دکتر علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و نیز معاونت اکتشاف وزارت صمت جهت گفت و گوی نزدیک درباره مسائل و طرح پیشنهادات در زمینه معدن و زمین شناسی استان اعلام کرد.

دکتر شهیدی در ابتدای سخن مختصری از فعالیت های وسیع زمین شناسی و معدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور را بیان نمود. وی گفت که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دو بحث زمین شناسی و اکتشاف به تولید اطلاعات پایه می پردازد. نقشه های زمین شناسی تهیه شده در مقیاس های یک میلیونیوم و 1:250.000 کل کشور را پوشش داده و پوشش 85 درصدی در مقیاس 1:100.000 دارد. اخیرا نیز برای پوشش دقیق تر به تولید نقشه های 1:25.000 و 1:50000 پرداخته شده است. در بحث مخاطرات زمین شناسی نیز سازمان زمین شناسی کشور در شناخت و پدیده شناسی این مخاطرات و ارائه اطلاعات به سازمان مدیریت بحران و سازمان های مرتبط فعالیت می کند. همچنین در بحث تولید اطلاعات پایه اکتشاف مواد معدنی، پوشش سراسری نقشه های ژئوشیمی 1:100.000 تولید شده و در مقیاس 1:25000 نیز انجام می شود. اطلس پتانسیل مواد معدنی در مقیاس های یک میلیونیوم و 1:100.000 با اکتشاف 940 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور نیز تهیه گردیده است. همچنین در بحث اکتشاف ذخایر پنهان، عملیات ژئوفیزیک هوایی با برداشت خطی بالغ بر 260 هزار کیلومتر و ثبت 1000 آنومالی نیز به انجام رسیده است. سازمان زمین شناسی کشور در چارچوب قانون و اختیارات خود اطلاعات پایه تولید شده را در اختیار ذینفعان قرار می دهد که در حال حاضر بخشی از داده های تولید شده تحت سامانه وب جی آی اس در پایگاه داده های علوم زمین کشور در اختیار عموم قرار داده شده است.
در ادامه جلسه حاضرین با مطرح نمودن سوالات، پیشنهادات و نظرات خود در رابطه با همکاری و تعامل بیشتر سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تشکل های معدنی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
 
 
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری