سومین کارگاه مقدماتی پیش رویداد استارت آپی علوم زمین برگزار شد

1397/08/08 تعداد بازدید: 2605
print

با نزدیک شدن به برگزاری بزرگترین رویداد استارت آپی علوم زمین کشور در مشهد، سومین پیش رویداد استارت آپی با هدف آشنایی بیشتر صاحبان ایده، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد - گروه زمین شناسی برگزار گردید.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، خانم مهندس پرورش، مسئول هماهنگی و پیگیری رویداد بزرگ استارت آپی علوم زمین، از برگزاری موفقیت آمیز پیش رویدادها که در قالب سه کارگاه آموزشی در دانشگاه های فردوسی مشهد، پیام نور مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار گردید، خبر داد.

پرورش برگزاری کارگاه آموزشی شماره سه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را بدلیل نزدیکی به رویداد اصلی (start up weekend) که در تاریخ ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه برگزار می شود بسیار با اهمیت و مثمر ثمر دانست.

دکتر طاهری، مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، نیز در پیش رویداد سوم ضمن تشکر از همکاری های دانشگاه فردوسی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی این تعامل و همکاری را برای آمادگی فارغ التحصیلان رشته های علوم زمین در دانشگاه ها بسیار با اهمیت دانست. وی به استقبال جوانان فارغ التحصیل اشاره کرد و اظهار داشت: "ما پیگیری و دغدغه اشتغال برای افراد مستعد و جویای کار را وظیفه انسانی خود می دانیم و در همین راستا سعی می کنیم ضمن توجه به دغدغه جوانان شرایط لازم جهت اشتغال آنان را با برگزاری چنین رویدادی فراهم آوریم."

دکتر جوانبخت، مدیر گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، هم از عدم انگیزه کافی متقاضیان ورود به دانشگاه ها به انتخاب رشته زمین شناسی خبر داد و اظهار کرد علی رغم جاذبه های زیادی که در این رشته وجود دارد و منابع عظیم خدادادی در گستره ایران زمین متاسفانه شرایط لازم جهت اشتغال فارغ التحصیلان فراهم نیست لذا انگیزه کافی جهت ورود به این رشته نیز کمتر گردیده است.

در این جلسه دکتر دستجردی (دارای تخصص پزشکی) با سخنرانی جذاب خود به تبیین استارت آپ ها در علوم زمین پرداخت و از عدم استقبال جوانان از رشته های زمین شناسی و معدن اظهار تعجب کرد، چرا که زمینه های کاری بسیار زیادی جهت فعالیت وجود دارد. وی که مدیر عامل یک شرکت معدنی است زمینه های متعدد کار در این عرصه را برشمرد و خواستار توجه علاقمندان به کار بر روی این ایده ها شد.

در ادامه جلسه روند برگزاری رویداد استارت آپ ویکند توسط مهندس جاهدی، رئیس دبیرخانه کسب و کارهای نوپای استان و همکار ایشان، خانم مهندس امیری شرح داده شد. همچنین مهندس زیارت نیا بعنوان یک کارآفرین موفق در عرصه معدن و فرآوری تجربه های خود را مطرح کرد.

در پایان مهندس علایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مشهد به بازگویی مشکلات موجود در حوزه منابع آب پرداختند و از جوانان و صاحبان ایده خواستند تا با توان علمی خود به ارائه راهکارهای عملی در این رابطه بپردازند.

این کارگاه با ارائه لوح تقدیر و تجلیل از مدرسان و مدعوین محترم به کار خود پایان داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری