معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی به همراه معاونین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از پروژه های اکتشافی خراسان شمالی بازدید کرد

1396/08/07 تعداد بازدید: 4443
print
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی به همراه معاونین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از پروژه های اکتشافی خراسان شمالی بازدید کرد

مهندس علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی به اتفاق مهندس برنا معاون اکتشاف و مهندس اشتری معاون برنامه ریزی سازمان و تنی چند از مدیران ضمن بازدید و گفتگو با کارشناسان ذی ربط از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه های ژئوفیزیک هوایی و ژئوشیمیایی در بخش های جنوبی و غربی استان خراسان شمالی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق دراین بازدید ابتدا مسئولان یاد شده در سایت پروازی شیروان حاضر و پس از استماع گزارش پروژه های ژئوفیزیک هوائی که از حدود یک ماه قبل در منطقه عمومی بلوک صفی آباد - جاجرم توسط یک فروند بالگرد سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آغاز شده است درجریان پیشرفت امور قرار گرفتند.

شایان ذکر است انجام این پروازها از اهمیت و حساسیت خاص برخوردار است و بیشتر با هدف گردآوری اطلاعات منطقه ای و ذخایر پنهان انجام می شود.
مهندس فتوتی مدیرکل دفتر ژئوماتیکس سازمان زمین شناسی ضمن تشکر از مسئولان استانی در حمایت از انجام این پروژه ها اظهار داشت تا کنون بیش از 10 هزار کیلومتر خطی پرواز انجام و این برداشت ها تا برداشت 30 هزار کیلومتر خطی در منطقه جنوبی استان کماکان ادامه خواهد داشت.
در ادامه این بازدید در جلسه مشترکی در محل فرمانداری شیروان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی و معاونین سازمان زمین شناسی و فرماندار شیروان و ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان و دکتر طاهری مدیر کل منطقه شمال شرق و دیگر مسئولان محلی موارد مختلفی از ادامه اکتشافات در استان تا شناسایی کامل بخش های پیش بینی شده مطرح و بر اهمیت این مطالعات در رشد و توسعه استان تاکید کرد.
مهندس علی نیا در این جلسه بر اهمیت مطالعات زمین شناسی و اکتشافی در گستره استان خراسان شمالی تاکید کرده و از مسئولین سازمان صنعت معدن و تجارت استان و همت مدیران و کارشناسان سازمان زمین شناسی در پوشش فعالیت های اکتشافی استان تقدیر کرد.
در این جلسه مهندس اشتری معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت سازمان زمین شناسی از گستردگی مطالعات این سازمان و دامنه وسیعی از این فعالیت ها در مناطق مختلف کشور ارائه داد و اظهار امیدواری نمود با انجام این مطالعات تولید سرمایه در بخش معدن جایگزین صادرات فرآورده های نفتی گردد. مهندس برنا نیز با ذکر آمار و ارقامی از وضعیت معدنی استان خراسان شمالی جایگاه این استان در استخراج سنگهای تزئینی و سایر مواد معدنی را بسیار خوب ارزیابی کرد و به ذکر مواردی از کاربرد مواد معدنی کشف شده در استان در کشاورزی اشاره کرد. دکتر طاهری مدیر کل منطقه شمال شرق نیز به ذکر مواردی از فعالیت های زمین شناسی و مخاطرات زمین شناختی انجام شده و در حال انجام توسط کارشناسان سازمان در استان خراسان شمالی پرداخت و اظهار داشت خوشبختانه با هماهنگی های صورت پذیرفته بین مقامات استان و کشور حجم قابل توجهی اقدامات فنی در حوزه زمین شناسی و اکتشاف در استان خراسان شمالی در دست انجام است که در آینده توسعه و تحقق بیشتری پیدا خواهد کرد. وی از همکاری و پیگیری بسیار خوب آقای مهندس نیکدل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در حمایت و پیگیری اعتبارات اکتشافی استان تشکر کرد.
لازم بذکر است هم اکنون 3 اکیپ برداشت اطلاعات ژئوشیمیایی در منطقه مانه سملقان و راز و جرگلان و 2 اکیپ زمین شناسی در منطقه بجنورد و آشخانه و اکیپ های برداشت و پشتیبانی عملیات پروازی ژئوفیزیک هوایی در منطقه شیروان استان خراسان شمالی حضور دارند و به زودی شرکت های پیمانکاری حفاری مغزه گیری در مناطق امید بخش عملیات حفاری مغزه گیری در راستای شناخت ذخایر تحت الارضی فعالیت خود را زیر نظر کارشناسان سازمان زمین شناسی آغاز خواهند کرد.
 
 
 
 
 
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری