موافقت با ایجاد مرکز نوآوری علوم زمین کشور در مشهد

1397/11/24 تعداد بازدید: 2505
print
موافقت با ایجاد مرکز نوآوری علوم زمین کشور در مشهد

با مبادله موافقت نامه فی مابین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقدمات ایجاد مرکز نوآوری علوم زمین کشور در مشهد انجام شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، دکتر طاهری مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های دانش زمین‌شناسی و معدن در کشور و متعاقب برگزاری موفق نخستین رویداد استارت‌آپی علوم زمین در اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و تبیین ظرفیت‌های مختلف علوم زمین و با پیگیری‌های انجام شده موافقتنامه ایجاد مرکز نوآوری علوم زمین کشور در مشهد، فی مابین رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضاء گردید و به زودی با تجهیز و راه‌اندازی این مرکز، روح امید و پویایی در بدنه کارشناسی جامعه جوان حوزه علوم زمین میسر خواهد شد.

خانم مهندس پرورش از کارشناسان اداره کل منطقه شمال شرق و دبیر اجرایی رویداد استارت آپی علوم زمین اظهار داشت: در چارچوب این مرکز واحدهای نوآور صاحب ایده در حوزه علوم زمین فعالیت استارت آپی خود را با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و مساعدت کارشناسان اداره کل منطقه شمال شرق و اطلاع رسانی به سرمایه گذاران ایده های خود را تجاری سازی خواهند کرد. تجاری سازی ایده های این واحدهای نوآورانه، آنها را در ورود به بازار کسب و کار یاری می نماید و این واحدها پس از خروج از مرکز نوآوری علوم زمین به صورت مستقل فعالیت خواهند داشت.

دکتر طاهری نیز اظهار امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن طرح‌های ارائه شده و تولید محصولات خلاق، فن‌آورانه و دانش محور در این زمینه شاهد تحول مطلوب در علوم پایه و زیربنایی کشور باشیم و دستاوردهای این مرکز به سایر مناطق توسعه و تعمیم یابد. هم‌چنین انتظار دارد با توجه به پویایی حاکم بر بدنه کارشناسی منطقه شمال شرق و تجربیات ارزشمند در کنار جوانان کارآمد، تحول چشمگیری در بازار کسب و کار حوزه علوم زمین محقق شود.

استان خراسان رضوی با برخورداری از معادن و جاذبه های طبیعی منحصر بفرد ظرفیت مطلوب برای رونق ژئوتوریسم (زمین‌ گردشگری) و گردشگری معدنی دارد. 68 نوع ماده معدنی در این استان شناسایی شده که مهمترین آنها سنگهای قیمتی و سنگ آهن است.

همچنین نخستین پارک موزه موزه علوم زمین در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق بزودی راه اندازی شده که دربرگیرنده زیباترین نمونه‌ های سنگ، کانی و فسیل از اقصی نقاط ایران و جهان است و مجموعه پارک های تخصصی این مجموعه علمی ، فرهنگی و تفریحی امکان مستند سازی تحقیقات مختلف حوزه علوم زمین را برای محققان و دانشجویان فراهم خواهد ساخت.

پیام ها:

loader
لینک های تصویری