نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار در سال مشهد 2017جهت برگزاری بصورت بین المللی مجوز گرفت

1396/04/17 تعداد بازدید: 2549
print
نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار  در سال مشهد 2017جهت برگزاری بصورت بین المللی مجوز گرفت

نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار به پیشنهاد اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و موافقت رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در روزهای 12 و 13 مهرماه سال جاری برگزار می گردد.

دوره زمانی ژوراسیک نه تنها  از دید زمین شناسی یک دوره مهم تلقی می شود بلکه در افکار عمومی جامعه نیز به سبب ورود هنرمندان در معرفی  رخدادهای این دوره آشنایی بیشتری با ژوراسیک دارد  و همواره در انتظار  شنیدن یافته های بیشتر  در این زمینه می باشد. نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار به پیشنهاد اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی  شمال شرق برنامه ریزی گردیده  که در مهرماه 1396 برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق دکتر طاهری دبیر اجرایی این کنگره و مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق در خصوص برگزاری این کنگره درسال مشهد 2017 اعلام کرد: نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار به پیشنهاد این اداره کل و موافقت  آقای مهندس کره ای رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و با همکاری استانداری خراسان رضوی و دانشگاهها و شرکتهای مطرح معدنی در روزهای 12 و 13 مهرماه سال جاری و با حضور کارشناسانی از کشورهای همجوار و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی که در دوره ژوراسیک کار علمی انجام داده اند و در سالی که بعنوان مشهد 2017 نام گذاری گردیده است برگزار می شود. 
دکتر طاهری اهداف کنگره مذکور را کمک به شکل گیری مجدد بررسیهای دقیق زمین شناسی  با تاکید بر چینه شناسی ژوراسیک و سازماندهی متخصصان مختلف که با مباحث مرتبط با زمین شناسی ژوراسیک در ایران و کشورهای همجوار کار کرده اند دانست وی قدرشناسی از زحمات پژوهشگران داخل و خارج که در دوره ژوراسیک فعالیت داشته و همچنین فراهم کردن زمینه و مستندات لازم برای حضور پرشور در یازدهمین کنگره بین المللی ژوراسیک جهانی (ICES) و کاندیدا شدن جهت برگزاری دوره بعدی در ایران دانست.
دکتر طاهری اظهار داشت دکتر احمد زاده هروی دبیر علمی این کنگره می باشند که اعضای محترم هیئت علمی دانشگاهها از مشهد و تهران و سایر دانشگاههای کشور ایشان را همراهی خواهند نمود.
وی گفت: ابلاغ مجوز بین المللی  بودن نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار در خرداد امسال از طرف کارگروه ساماندهی همایش ها در سازمان امور اداری و استخدامی کشور موفقیت بزرگی است  که ظرفیت لازم را جهت حضور محققان خارجی فراهم ساخته و امتیازات لازم را جهت شرکت کنندگان داخلی و خارجی در برخواهد داشت.

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری