دیدار معاون استاندار خراسان شمالی و هیئت همراه با خانم دکتر لک، معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

1397/01/28 تعداد بازدید: 4181
print
دیدار معاون استاندار خراسان شمالی و هیئت همراه با خانم دکتر لک، معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

معاون استاندار استان خراسان شمالی به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون امور معدنی این استان، مهمان رئیس و مدیران سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بودند تا درجریان روند پیشرفت پروژه های سازمان زمین شناسی در خراسان شمالی به ویژه ژئوفیزیک هوایی و اکتشاف مواد معدنی قرارگیرند.

مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در این جلسه با بیان اینکه خراسان شمالی یک استان چهارفصل از نظر جغرافیایی است، گفت: این تنوع در بعد فرهنگی  و معدنی نیز در این استان وجود دارد که همین امر باعث شده تا معدن و ژئوتوریسم بتواند از الویت‌های اساسی استان باشد. همچنین دکتر پور عیسی پیشنهاد داد که برنامه های زمین شناسی و اکتشافی تا سال 1404 جهت همکاری های لازم به استان اعلام گردد.

مراد علی قلی پور، معاون امور صنایع و معادن استان خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، مجموعه وزارت صمت را روسفید کرد و توانست به تمام قول‌های مطالعاتی و اجرایی خود تاکنون، عمل کند.                      
یحیی نیکدل، رئیس سازمان صمت این استان نیز با اشاره به حضور به موقع و فعال سازمان زمین‌شناسی در بحث ژئوفیزیک هوایی و اکتشاف خراسان شمالی، تاکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد رونق در بخش معدن  این استان باشیم.
محمدرضا شهیدی، مدیرکل امور زمین‌شناسی این سازمان نیز در این جلسه یکی از الویت های مهم برای این استان را با توجه به وضعیت زمین‌شناسی آن، تهیه نقشه سیل برشمرد و تاکید کرد با توجه به کوهستانی بودن این استان، با کوچکترین نزولات جوی در این استان می‌توان شاهد ایجاد سیل بود که به همین خاطر تهیه نقشه سیل بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.
بررسی طرح گلوکونیت در مقیاس پایلوت با همکاری وزارت کشاورزی و استانداری، بررسی طرح فسفات، مطالعه شواهد و منشا جیوه در مرز استان و انجام و تکمیل مطالعات ژئوفیزیک و حفاری در پهنه صفی اباد و تعیین پتانسیل مواد معدنی از جمله مس رسوبی و آهن از موارد اکتشافی مطرح شده در این جلسه بود.
دکتر راضیه لک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز در پایان این جلسه اعلام کرد که متخصصان این سازمان با توجه به برداشت‌های انجام شده و وضعیت زمین‌شناسی و مخاطرات این استان، برنامه افق 1404 را در سه فاز کوتاه، میان و بلندمدت مدون خواهد کرد.
به گفته وی این برنامه‌ها، در دو حوزه تولید ثروت با الویت معدن و ژئوپارک و جلوگیری از هدررفت ثروت با الویت مخاطرات زمین‌شناسی و خشکسالی تدوین خواهد شد.
 
 
 
 
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری