اردوی آمادگی المپیاد دانش آموزی جهانی علوم زمین در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد

1403/02/23 تعداد بازدید: 7673
print
اردوی آمادگی المپیاد دانش آموزی جهانی علوم زمین در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد

دانش آموزان اعزامی به المپیاد جهانی علوم زمین، ضمن بازدید از پارک موزه علوم زمین مشهد، با مفاهیم تخصصی و کاربردی علوم زمین آشنا شدند.

به همت کمیته المپیاد علوم زمین، اردوی آمادگی دانش‌آموزان المپیادی به مدت چهار روز در شهر مشهد برگزارشد. دانش‌آموزان در ابن برنامه ابتدا با همراهی اساتید دانشگاه فردوسی مشهد از نزدیک با ساختارها و مفاهیم پایه زمین شناسی در صحرا آشنا شدند. در ادامه این اردوی علمی، موزه علوم زمین مشهد، میزبان این دانش‌آموزان و اساتید همراه ایشان بود.

خانم دکتر پرورش، رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین مشهد، سطح علمی این دانش آموزان را بسیار عالی خواند و وجود ایشان را به عنوان سرمایه انسانی ارزشمند کشور قلمداد کرد. وی گفت میزان اشتیاق و علاقه مندی این دانش آموزان نسبت به فراگیری و انتقال دانش زمین وصف ناشدنی است و ابراز امیدواری کرد که با توجه و اهتمام بیشتر مسئولین به علوم پایه به ویژه زمین شناسی، امکان بهره گیری مناسب و شایسته از این توانمندی فراهم گردد تا شاهد توسعه پایدار کشور باشبم.

خانم دکتر عابدینی مسئول کمیته المپیاد علوم زمبن آموزی کشور در خصوص اثرگذاری این دوره آموزشی و ساعاتی که در پارک موزه علوم زمین، سپری شد از حمایت آقای مهندس قائمی، مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و کارشناسان این مجموعه که با صبر و حوصله پذیرای دانش آموزان المپیادی شدند، تشکر کرد. وی خاطرنشان کرد که با هدف کسب آمادگی کافی دانش آموزان جهت حضور در صحنه جهانی، برنامه های متنوعی پیش بینی شده است که این دوره سه روزه از مجموعه برنامه های پیش بینی شده با همکاری اساتید گرانقدر دانشگاه فردوسی مشهد و اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد که  علی رغم زمان کوتاه، این دوره بسیار با کیفیت و در فضایی شاد و صمیمی  با حضور اساتید گرامی رقم خورد و دانش آموزان به خوبی و بطور مؤثر با مباحث عملی این رشته آشنا شدند.

 

 

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری