بازدید دانش آموزان روشندل ازموزه علوم زمین مشهد

1402/09/04 تعداد بازدید: 31931
print
بازدید دانش آموزان روشندل ازموزه علوم زمین مشهد

پارک موزه علوم زمین مشهد امروز شنبه، چهارم آذرماه 1402 میزبان دانش آموزان نابینا و کم بینا است.

به گفته پرورش، رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، این بازدید از مجموعه برنامه های پیش بینی شده این اداره به هدف انجام رسالت مجموعه در حوزه ترویج علم می باشد.

پرورش در این گفتگو، اهداف برگزاری این بازدید را مطرح کرد. او گفت بیش از هر چیز انتقال این پیام که دیدن تنها با چشم امکان پذیر نیست به عموم جامعه حائز اهمیت است. یادگیری و درک مفاهیم زمانی می تواند کارکرد بهینه داشته و منجر به نوآوری و تولید دانش و ثروت شود که با تمام وجود و بطور صحیح و عمیق صورت پذیرد. او گفت ما امروز میزبان عزیزان روشندل هستیم تا از آن ها بیاموزیم. یکی از مهمترین جنبه های توسعه موزه علوم زمین آماده سازی فضا و مجموعه های نمایشی موزه برای حضور همه اقشار جامعه و درک کاربردها و اهمیت دانش زمین شناسی و معدن است. لذا حضور این عزیزان در تبیین مواردی که ضرورت دارد در برنامه های توسعه ای مجموعه مد نظر قرار دهیم، یاریگر خواهد بود. ایجاد فضای تعاملی و شاد در موزه، ارزش گذاری بر آموزش و ترویج علم از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

رئیس موزه علوم زمین مشهد با بیان اینکه امروز یکی از بهترین و ارزشمندترین روزهای کاری او در موزه بوده است، خاطرنشان کرد که این بازدید در چند روز و برای گروه های مختلف روشندلان برنامه ریزی شده است. در روزهای پیش بینی شده، در ویترین های موزه به روی بازدیدکنندگان روشندل باز است و میز کارهایی برای درک مفاهیم علوم زمین نظیر سختی کانی ها، روش های شناسایی فسیل ها، وزن مخصوص و... در نظر گرفته شده است.

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری