تقدیر رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور از مدال آوران جهانی زمین شناسی

1400/07/10 تعداد بازدید: 43405
print
تقدیر رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور از مدال آوران جهانی زمین شناسی

به گزارش روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، صبح روز شنبه دهم مهرماه، معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور در جلسه ای که با حضور دو تن از دانش آموزان دارنده مدال المپیاد جهانی علوم زمین، برگزار شد از این دو دانش آموز تجلیل و تقدیر به عمل آورد.

 دکتر علیرضا شهیدی در این جلسه، پیشرفت و آینده دانش  علوم زمین کشور را منوط  به حضور استعدادهای جوان علاقمند به این حوزه  دانست و اعلام کرد که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در راستای وظایف حاکمیتی خود از استعدادهای جوان در این حوزه حمایت علمی ومعنوی خواهد کرد.

در ادمه این جلسه آرمین نجف زاده  و امیرمحسن افشاری که موفق به کسب مدال نقره و  برنز المپیاد جهانی علوم زمین شده اند، با سخنانی از عدم توجه به علم زمین‌شناسی در کشور گله کردند. به گفته این دو جوان نخبه، درطول این مسیر سخت، در بسیاری از موارد از مساعدت مسئولان دلسرد شده بودند و آنچه که انگیزه ایشان را در این راه تقویت میکرده، همانا عشق و علاقه به علوم زمین بوده است.

در این جلسه رئیس و اعضای هیئت علمی پژوهشکده علوم زمین، معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور حضور داشتند و هریک با سخنانی سعی در ترسیم آینده روشن برای این جوانان داشتند.

شایان ذکر است؛ المپیاد علوم‌زمین با محوریت زمین‌شناسی و نجوم، ۲۵ تا ۳۰ آگوست (سوم تا هشتم شهریور ماه جاری) در کشور چین برگزار شد و کاروان 6 نفره دانش‌آموزان ایرانی موفق به کسب پنج مدال نقره و یک مدال برنز در آن شدند؛ سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز در چندین نوبت آموزش‌های لازم را قبل از اعزام تیم برعهده داشت.

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری