خورشید مشرق 20، نوشتار آغازین

1398/04/12 تعداد بازدید: 1052
print
خورشید مشرق 20، نوشتار آغازین

بهار که نوید بخش نوشدن و طراوت و نشاط است، در روی دیگر خود، معنیِ تغییر را نیز دربردارد. از این رو بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری روزهای پیش‌رو است.

سال 1397؛ یکی از پرکارترین سال های فعالیت این اداره کل؛ سالی موفق در عرصه‌ی پیشبرد پروژه‌ها، تعمیق مکانیسم‌های برون سپاری، برگزاری رویداد بزرگ استارت‌اپ و افتتاح پروژه پارک موزه علوم‌زمین، به شمار می‌آید که با جذب اعتبارات به موقع، تلاش بی‌وقفه و مسئولیت پذیری کارکنان و پیگیری‌های مستمر مسئولین، حاصل آن به نیکویی به بار نشست.
اما ... بهار سال 1398 پس از فراز و فرودهای سال پیش، در  بخش‌های مختلف این اداره کل رنگ و عطری ملایم، اما پوینده داشت: برنامه‌ریزی مطالعات زمین‌شناسی در ابتدای فصل و آغاز عملیات صحرایی در انتهای آن، فعال شدن کمپ خراسان جنوبی با هدف انجام مطالعات زمین‌شناسی- اکتشافی در منطقه، آغاز فعالیت‌های اکتشافی در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، تمرکز کارشناسان ژئوماتیکس بر یکپارچه‌سازی داده‌های ژئوشیمی پهنه بردسکن- تربت‌حیدریه و پردازش داده‌های Hy Map در محدوده‌های اکتشافی، ساماندهی بازدیدهای متنوع و متعدد از پارک موزه علوم‌زمین، ‌برگزاری روز جهانی موزه و کسب عنوان موزه برتر در زمینه "توسعه مدیریت"، افزایش ارتباطات برون‌سازمانی و برقراری ارتباط بیشتر با شبکه آزمایشگاهی کشور و در نهایت پشتیبانی همه‌ی فعالیت‌های فنی- اجرایی در این اداره کل از جمله سرفصل‌های کاری این مجموعه بوده است. 
با وجود دشواری‌ها و پیچیدگی های اداری- اجتماعی که روز به روز عرصه فعالیت‌های فنی را دشوارتر می‌کند، جمع جبریِ فعالیت‌های این اداره کل و کارکنان آن نشان از تلاش آن‌ها در جهتِ هویت‌بخشی به کار و زندگی دارد. تمایلِ غلبه بر "بی‌تفاوتی و گریز از مسئولیت"، تمایل به انجامِ فعالیت‌های ارزشمند و عمق بخشی به کیفیت و کمیت امور به همت باورمدارانِ به ارزش‌های انسانی از جمله ویژگی‌های بارز این اداره کل است.
ریشه در آبگیرِ لطف الهی و شاخه‌ها در جستجوی لمس آسمانی بلند و ماندنی. و این به دست نمی‌آید مگر با بلندی روح و جانِ آدمی. تلاش‌هایی که مایه از جان می‌گیرند... بی‌توجه به بی‌مهری‌ها، بی‌توجه به کاستی‌ها و بی‌توجه به ناراستی‌ها... ما اینجا هستیم که با بودن‌مان، ارزشی به دنیا  بیافزاییم، به محیط کار و به مسئولیت‌هایی که در قبال هم داریم. و آن را بهتر از آن‌چه تحویل گرفته‌ایم،‌ به آیندگان تحویل دهیم.... هرچند حاصل این تلاش‌ها معادل زحمات کشیده شده در قبال آن نیست، اما به قول استاد سخن، سعدی شیراز:
به راهِ بادیه رفتن، بِه از نشستنِ باطل      که گَر مراد نیابم، به قدرِ وُسع بکوشم
این توجه به خودباوری و همکاری و همدلی و تشویق یکدیگر نیز از از محورهای سنجیده شده در بهار 1398 است که امید می‌رود نتیجه‌ی آن رو به ماه‌های آینده گشوده شود و سازنده‌ی آن کسی نیست جز همکاران این مجموعه؛ هر کس به فراخورِ بزرگی و توان و افکار والای خود؛ اما پیوسته و همراه با هم در مسیری که رو به ناشناخته‌ها دارد...

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری