خورشید مشرق 21، زمین شناسی و معدن در اخبار جهانی

1398/07/15 تعداد بازدید: 987
print
خورشید مشرق 21، زمین شناسی و معدن در اخبار جهانی

 

گردآوری: مهدی آزادی

 
  • تأسیس مرکز ملی آموزش و تحقیقات معدنکاری در استرالیا
به گزارش دانشگاه آدلاید، دولت استرالیا با سرمایه گذاری 7/3 میلیون دلاری به دنبال تأسیس یک مرکز ملی آموزشی و تحقیقاتی معدنی است. این مرکز تحقیقاتی که در دانشگاه آدلاید استرالیا ایجاد خواهد شد، پیش از این در مجموع 8/8 میلیون دلار کمک مالی از سازمانهای مختلف مردمی و تحقیقاتی دریافت کرده بود. هدف اصلی ایجاد مرکز تحقیقاتی و آموزشی، تربیت نسل آینده دانشمندان و مهندسین معدنی در بکارگیری سنجنده های پیشرفته، تحلیل داده و هوش مصنوعی است. با ایجاد این مرکز، صنایع معدنی استرالیا قادر خواهند بود پارامترها و فرایندهای صحیح و بصرفه مرتبط با هر فعالیت معدنی را به صورت آنی در نظر گرفته و درباره آنها تصمیم گیری و اعمال نظر فوری نمایند تا بدین صورت از عملیات‌های معدنکاری غیر ضروری جلوگیری شود.
 
  • گینه در آستانه تبدیل شدن به قطب صادرات بوکسیت
شرکت آلومینای گینه اعلام کرد که بزرگترین صادرات بوکسیت این کشور پس از 40 سال و با سرمایه‌گذاری 4/1 میلیارد دلاری توسط شرکت آلومینیم امارات متحده عربی آغاز شد. عیسی بیوگی، مدیر عامل شرکت آلومینای گینه می گوید: "من مفتخرم که این پروژه طبق برنامه و با همان هزینه برنامه ریزی شده و با رعایت استانداردهای ایمنی به سرانجام رسید. تلاش ما بر این است که به یکی از عمده ترین صادرکنندگان بوکسیت در جهان تبدیل شویم. در نتیجه این پروژه، 1000 موقعیت شغلی دائمی ایجاد شده است و میزان سود سالانه مورد انتظار از این پروژه 700 میلیون دلار تخمین زده می‌شود که باعث 5/5 درصد رشد اقتصاد ملی گینه خواهد شد". میزان تولید بوکسیت توسط این شرکت 12 میلیون تن در سال است که بر طبق پیش بینی ها تا سال 2040 ادامه خواهد داشت. 
ادامه افزایش تولید جهانی روی
به گزارش Fitch Solutions، تولید جهانی روی در سال 2019 نسبت به سال قبل به میزان 1/2 درصد افزایش یافته است. افزایش جهانی قیمت روی منجر به ترغیب معدنکاران جهت کشف ذخایر جدید یا افزایش ظرفیت تولید معادن موجود شده است. میزان تولید جهانی روی در سال جاری 3/13 میلیون تن بوده است که تا با پیش بینی متوسط رشد 2 درصدی، در سال 2028 به 8/15 میلیون تن خواهد رسید. کره جنوبی، با تولید سالانه یک میلیون تن روی، بزرگترین تولیدکننده این فلز در جهان است. فلز روی در بسیاری از صنایع از قبیل ساخت رنگ و جوهر، مواد آرایشی، پلاستیک، کاشی، باتری و لوازم برقی کاربرد دارد. 
 
  • راه اندازی اولین سامانه حمل و نقل دریایی با سوخت گاز مایع
به گزارش شرکت BHP، این غول معدنی جهان در پی راه اندازی اولین سامانه حمل و نقل دریایی با سوخت گاز مایع است تا بدین وسیله میزان آلاینده های جوی از قبیل اکسید گوگرد و دی اکسید کربن ناشی از سایر سوخت‌های فسیلی را به میزان چشمگیری کاهش دهد. راشپال باتی، معاون حمل و نقل دریایی بی اچ پی می گوید: "ما هموار سعی کرده ایم نقش مهمی در معدنکاری پاک جهان ایفا کنیم و این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش آلاینده های جوی ناشی از سوختهای فسیلی خواهد داشت. علاوه بر این، ما به دنبال شرکایی هستیم که در این مسیر با ما همکاری نمایند." میزان سرمایه گذاری اولیه در این طرح، 6 میلیون دلار اعلام شده است که تا پایان سال جاری اجرایی می شود. 
 
  • نیوکِرست رکورد جهانی تولید سالانه طلا را شکست
به گزارش گلوبال ماینینگ، شرکت استرالیایی نیوکِرست رکورد تولید جهانی این فلز گران‌بها را در سال 2019 شکست. تولید طلا در سه ماهه سوم سال به میزان 6 درصد نسبت به فصل قبل افزایش داده است. کانسنگ طلای فراوری شده در پایان ژوئن 2019 حدود 32 میلون تن بوده است که از میزان برنامه‌ریزی شده سال نیز فراتر است. نیوکِرست یکی از بزرگترین تولیدکنندگان طلا در جهان است که معادن بسیاری در سراسر دنیا دارد. این شرکت در سال 1980 در استرالیا پایه گذاری شد و تا سال 2009 بیش از 8/2 میلیون اونس طلا تولید نموده است.
 
 
جناب آقای مهندس مس فروش
انتصاب شایسته جناب عالی بعنوان "ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت"  را تبریک عرض می نماید.  رجای واثق دارد حضور شما دراین مسئولیت بعنوان خادمی صدیق و ولایتمدار با کوله بار گرانی از تجربه ؛ نوید بخش نشاط و تحرک بیش از پیش خواهد گردید. دوام توفیقات و مزید عزت و سلامت جناب عالی را از جهاندار جان آفرین مسالت داریم.
 
جناب آقای مهندس رضازاده 
انتصاب به جا و شایسته جنابعالی رابه عنوان "معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی" که بیانگر تعهد ،کارآمدی ،لیاقت و شایستگی‌ های بر جسته ، در صحنه‌های خدمت صادقانه به نظام و میهن اسلامی  است تبریک عرض نموده ، موفقیت و سربلندی شما را از درگاه خداوند منان مسئلت داریم.
هیئت تحریریه فصلنامه خورشید مشرق
پیام ها:

loader
لینک های تصویری