خورشید مشرق 21، معرفی نرم افزار Move

1398/07/22 تعداد بازدید: 2336
print
خورشید مشرق 21، معرفی نرم افزار Move

توسط: رضا معزی‌نسب
کارشناس ارشد چینه شناسی و فسیل شناسی
عضو بنیاد ملی نخبگان و مدرس دوره‌های آموزشی نرم افزارهای کاربردی علوم زمین


نرم افزار Move، نرم افزاری قدرتمند برای یکپارچه سازی داده‌ها، ساخت سطح مقطع و مدل سازی ساختار‌های زمین‌شناسی سه بعدی است که به طور ویژه برای مدل سازی 2D و 3D ژئومکانیکی، مدل سازی شکستگی، مدلسازی گسل و همچنین تجزیه و تحلیل گسل و تنش کاربرد دارد. این نرم افزار محیطی را برای ساخت و مشاهده انواع مدل‌های زمین‌شناسی و جغرافیایی به صورت سه بعدی و دو بعدی مهیا می‌کند و افزون بر آن به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا بیش از 100 نوع فرمت مختلف را با هم ترکیب کنند. محیط ترکیبی سه بعدی و دو بعدی این نرم افزار امکان طراحی بهترین مدل‌ها را برای مهندسین و محققین فراهم می‌کند و همچنین با دارا بودن انواع ویژگی‌های محاسباتی و ابزار‌های قدرتمند آنالیز مانند انواع جداول، نمودار‌ها، منابع و... به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مدل‌ها را با ریزترین جزئیات سنجیده و تجزیه و تحلیل کنند.
پکیج نرم افزاری Move محصول شرکت Midland Valley کشور اسکاتلند یکی از کامل ترین نرم افزارهای مدل سازی زمین‌شناسی ساختمانی و تحلیل ساختاری می‌باشد و محیط کاملاً دیجیتالی جهت ساخت بهترین مدل ساختمانی، مدل سازی شکستگی‌ها، مدل سازی ژئومکانیک، مدل سازی محیط رسوبی، آنالیز ریسک و عدم قطعیت را به ارمغان آورده است. در نسخه 2018.1.0 نرم افزار شاهد ویژگی‌های جدید قابل توجه، بهبود عملکرد تمام ماژول‌های گذشته و معرفی چند ماژول جدید و پیشرفته هستیم. همچنین در نسخه 2018.1.0 تغییراتی برای بهبود عملکرد در تبلت‌های ویندوزی و اندرویدی و iOS داده شده است.
ویژگی و امکانات منحصر به فرد نرم افزار شامل موارد زیر می‌گردد:
- وارد کردن و ادغام انواع گسترده‌ای از انواع داده از جمله: داده زمینه دیجیتال، داده‌های لرزه‌ای، مدل ارتفاعی رقومی، نقشه‌های زمین‌شناسی، ASCII، اشکال GIS و فایل‌های DXF
- تولید سریع نقشه‌های دو بعدی بخش‌ها و مدل‌های سه بعدی در فضای به طور کامل ژئورفرنس، با استفاده از ابزار دیجیتالی خودکار و کتابچه راهنمای کاربر
- ایجاد سطوح سه بعدی، اشکال و حجم از طیف گسترده‌ای از انواع داده
- پشتیبانی فتوگرامتری از جمله طرح‌ریزی تصاویر در یک شبکه موجود
- ایجاد و برش دو بعدی بخش در هر زاویه و جهت گیری از طریق مدل
- ویژگی کامل تجزیه و تحلیل با پلات‌های گرافیکی مختلف از جمله SCAT
- بروز رسانی مدل در زمان واقعی با استفاده از ابزار تغییر شکل جهت تغییر با سرعت سطوح
- نمایش و تجزیه تحلیل موثر داده‌های گمانه با آنالیزر Well Track و Well Marker
- تجسم داده‌ها و مدل با ابزار پیشرفته از جمله انیمیشن، نورپردازی و توانایی ذخیره نمایش دوربین
- خروجی گرفتن از اطلاعات در فرمت‌های مختلف برای تجزیه و تحلیل و مدل سازی بیشتر
راهنمای نصب نرم‌افزار بدین صورت است که بعد از نصب، فایل‌های موجود در فولدر Crack را در محل نصب نرم افزار کپی کرده و برنامه را اجرا کنید. روی Configure کلیک کرده و سپس حالت Local License File را انتخاب کنید، سپس فایل License_DownLoadLy.iR.lic کپی‌شده از فولدر Crack را وارد کرده و پس از انتخاب Test Setting و دریافت تاییده‌ی آن، برنامه را اجرا کنید.

 


 
3D Kinematic Modelling
 


2D Kinematic Modelling

 


Move Core Application

 


Geomechanical Modelling

 


 
Fracture Modelling

 


Fracture Modelling

پیام ها:

loader
لینک های تصویری