پیک خبری 14، کارگروه ها

1396/11/03 تعداد بازدید: 3413
print
پیک خبری 14، کارگروه ها

توسط: جعفر رکنی

در ادامه نقشه راه این اداره کل مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های فردی و جمعی کلیه کارکنان و در راستای تقویت فرهنگ کار تیمی و بهبود انسجام سیستم در یک تعامل چندسویه و کوشش در به ثمر رسیدن پاره‌ای دستاوردها که در چارچوب روال¬های متداول در سیستم اداری و با توجه به عدم وجود متولی در چارت سازمانی راه به جایی نمی‌برد، کارگروه‌ها همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و در این میان و بر اساس آخرین جلسه دبیران کارگروه‌ها با مدیر کل و معاونین و با توجه به اهمیت کارآفرینی و نیز حفظ اثربخشی اطلاعات در دست انجام کارگروه‌ها نگرش جدیدی به استفاده از علوم زمین در زمینه کارآفرینی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
کارگروه پارک موزه و مستندات علوم زمین
دبیر: سحرناز تاج‌بخش 
اهداف و برنامه‌ها
کارگروه پارک موزه در سه ماهه پاییز 96، ‌بیشتر تمرکز خود را به جمع‌بندی نکات اجرایی و نزدیک کردن ایده های علمی با حوزه اجرا اختصاص داده و با تشکیل جلسات چابک تر و با حضور تعداد نیروهای کمتر،‌ 7 آیتم را به مرحله اجرایی فاز اول (مشاوره با سازنده) رسانده است.
همچنین با نزدیک شدن به اجرای ایده ها، ضرورت تعریف مسیر مشخص تا پایان سال در این کارگروه به چشم می خورد. با نظرخواهی از همکاران این کارگروه، موارد زیر به عنوان هدف نهایی پایان سال کارگروه پارک موزه در نظر گرفته شده است:
1. تکمیل شرح اجرای همه ی آیتم های محوطه و ساختمان پارک موزه.
2. ارائه گزارش کتبی از مراحل اجرایی شدن هر آیتم و پیشنهادات ارائه شده در هر مورد. 
3. تکمیل اطلاعات لازم تابلوهای راهنمای هر آیتم.
امید می رود با همت همکاران این کارگروه و حمایت مسئولین در حوزه های گوناگون، فاز اجرایی آیتم‌های پروژه هر چه زودتر انجام شود.
 
کارگروه مطالعات کاربردی و طرح های نواورانه علوم زمین
دبیر: محبوبه پرورش
اهداف و برنامه‌ها
این کارگروه در سه ماهه پاییز 96، علاوه بر پردازش داده‌های حاصل از آنالیز نمونه‌های خاک دشت‌های مشهد و کاشمر و تنظیم مقاله برای ارائه در گردهمایی علوم زمین، در جلسه مشترک با جهاد کشاورزی استان حضور یافته و بر تولید داده‌های مرتبط با تأمین ریزمغذی های خاک و اصلاح وضعیت خاک‌های استان با کاربرد مواد معدنی متمرکز بوده است. همچنین استانداردهای کاربرد پاره ای از مواد معدنی در داروسازی توسط کارگروه گردآوری و تنظیم شده است.
 کارگروه مطالعات کاربردی بر مبنای اهداف خود تا پایان سال برنامه‌های زیر را دنبال می کند:
- ارائه ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی به صورت بسته های قابل سرمایه گذاری و کمک در توسعه طرح‌های اشتغال زا 
-  تولید بسته های دانشی کاربردی مرتبط با حوزه های بین رشته ای
- ارائه الگوهای فنی مناسب در خصوص کاربرد و استفاده از مواد معدنی
- تبیین هرچه بهتر کارایی دانش زمین شناسی و راهکارهای آن در برطرف کردن مشکلات موجود و ارتقاء و بالندگی وضعیت علمی و پژوهشی سازمان 

کارگروه چینه شناسی پیشرفته
دبیر: آبرادات مافی
اهداف و برنامه ها
در کارگروه چینه‌شناسی پیشرفته نظر بر آن است که واحدهای سنگی دوران اول و دوم مورد بحث و بررسی ویژه قرار گیرد. در گام نخست از مرزهای لیتولوژیکی سازندها نمونه‌های هدفمند جهت میکرفسیل، نانوفسیل و ماکروفسیل برداشت گردد و حدود واحدهای مذکور از نظر سنی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. نمونه‌ای از این رویکرد در حال حاضر در پالئوزوئیک ایران مرکزی در منطقه کاشمر در دست انجام است. همچنین در یک طرح پژوهشی با مرکز کاربردی کرج در نظر است از توالی رسوبی دوران سوم در ایران مرکزی نمونه برداری نانوفسیل صورت پذیرد.
اعضاء این کارگروه در اولین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای هم‌جوار در این اداره  کل شرکت و با ارائه مقالات متنوع فارسی و لاتین در امر داوری‌های مقالات زمین شناسی کپه داغ و بینالود همکاری داشته‌اند.
 
کارگروه علوم زمین و الزامات زیست محیطی
دبیر: اعظم السادات علوی نژاد
اهداف و برنامه ها
این کارگروه با هدف تبیین و بررسی الزامات زیست محیطی معادن و چالش‌های مطرح در حوزه قوانین مرتبط تشکیل شده است و در همین راستا جلسات مشترکی را با کارشناس اداره کل منابع طبیعی و نظام مهندسی معدن برگزار و نتایج بررسی‌های خود را ارائه کرده است.
همچنین این کارگروه در ادامه‌ی برنامه‌ی تعریف شده به طرح و مطالعه مسائل زیست‌محیطی زمین‌شناسی در سطح معادن استان خواهد پرداخت ابتدا معادن کرومیت بررسی خواهد شد و یک معدن فعال به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار خواهد گرفت تا در ادامه یک طرح زیست محیطی برای معدن مورد نظر نوشته شود و اهتمام بر این خواهد بود که اسناد و قوانین سازمان محیط زیست که در مورد معادن اجرا می شود به تفکیک نوع ماده معدنی بررسی گردد و در صورت نبود ضوابط خاص در سازمان محیط زیست از طرح نوشته شده در کارگروه استفاده شود.

کارگروه مناسبت ها، نظم اداری و نشست های صمیمی
دبیر: اعظم رحم خدایی
اهداف و برنامه ها
این کارگروه باهدف تغییر در روحیه کارکنان و نیز تغییرات بهینه در مکان¬های مختلف فیزیکی سازمان شکل گرفته است. 
1. برنامه‌ریزی جهت برگزاری مراسم های تأثیرگزار و گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی.
2. جمع آوری نظرات اعضاء برای پیشبرد اهداف کارگروه.
3. نظم بخشیدن به فضای داخلی سازمان. 
از مهم‌ترین کارهای اجرایی این کارگروه، برگزاری مراسم یلدا همراه با حافظ‌خوانی و مسابقات در این اداره کل بود.
 
کارگروه تهیه نقشه های موضوعی و سامانه جامع نقشه ها
دبیر: شیوا عباسیان
اهداف و برنامه ها
همانگونه که از نام کارگروه پیداست، اهداف تعیین شده در کارگروه نقشه‌های موضوعی و سامانه جامع نقشه‌ها علاوه بر تهیه نقشه‌های موضوعی مختلف در زمینه‌های تخصصی و در راستای پروژه‌های  تعریف شده در سازمان، همچنین در بحث سامانه جامع نقشه¬ها تأکید این کارگروه در خصوص اجرای نظام تحول و به روزرسانی در تهیه نقشه‌ها، تعریف و ارائه فرمت استاندارد جهت آرشیو لایه‌های مکانی، نیازسنجی تجهیزات لازم جهت تحقق این موضوع، پیشتازی و به روزآمدی تهیه نقشه در زمینه‌های مختلف و نیز گردآوری کلیه داده‌های مکانی و اطلاعات موجود در مرکز در قالب نقشه، در این کارگروه به صورت سیستماتیک و سازمان یافته می‌باشد.
برنامه های کارگروه تا پایان سال 1396 به شرح زیر می باشد:
1. تهیه نقشه جامع پراکندگی جاذبه‌های توریستی استان خراسان رضوی (با توجه به 7 آیتم مشخص شده) با داده‌های موجود
2. شناسنامه‌دار کردن توده¬های گرانیتوئیدی استان (در حال انجام) و تکمیل جستجو وتنظیم گزارشات  مربوط به برونزدهای موجود در استان
3. بررسی فرمت استاندارد جهت رقومی‌سازی لایه‌های مختلف نقشه‌های موضوعی (زمین‌شناسی، اکتشاف،...) با مشارکت کلیه اعضا با توجه به زمینه تخصصی هر یک از اعضا کارگروه



 کارگروه سامان و نشاط اداری، نمایشگاه ها و پشتیبانی
دبیر: محسن غلامی
اهداف و برنامه ها
- پیگیری برنامه‌های ورزشی با تشکیل کمیته ورزش کارکنان این اداره کل در راستای تأمین فضا و مباحث مالی در جهت افزایش نشاط اداری کارکنان.
- سامان بخشیدن به وضعیت فضای سبز اداره تا آخر سال با همکاری شرکت مربوطه.
- برگزاری مستمر جلسات کارگروه در راستای هماهنگی و پشتیبانی هر چه بهتر نمایشگاه‌ها.
- هماهنگی با بخش‌های مختلف اداره و همچنین معاونت‌های محترم در راستای نوآوری و افزایش نشاط اداری.
- بارگذاری قفسه های مکانیزه انتقال داده شده از مرکز کرمان در انبار زیرسطحی.
عملکرد
- انتقال تعداد 15854پاکت از نمونه‌های ژئوشیمی مرکز زاهدان به مشهد و انبار زیر سطحی
- برگزاری باشکوه گنگره ژوراسیک در مهرماه 96
- انتقال قفسه‌های مرکز کرمان به مشهد در راستای افزایش فضای بارگذاری نمونه های معدنی و زمین شناسی

 کارگروه توسعه فناوری و پایگاه اطلاع رسانی
دبیر: ملیحه ظفری مقدم
اهداف و برنامه‌ها
این کارگروه با توجه به رسالت خود در دو حوزه توسعه فناوری و نیز پایگاه اطلاع رسانی با تشکیل جلسات متعدد و پی‌گیری اعضای کارگروه در دور جدید فعالیت خود، موفق به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در قالب جدید و بارگذاری حجم بالایی از اطلاعات با رویکرد اطلاع رسانی و تولید محتوای علمی نموده است که در ادامه بصورت خلاصه اشاره گردیده است؛ همچنین در ادامه فعالیت‌های خود در نظر دارد اهداف و برنامه‌های ذیل را در دستور کار خود قرار داده و تا به ثمر نشستن آن‌ها دست از تلاش بر ندارد. در همین مجال از مدیر کل محترم و معاونین گرامی استدعای یاری بیش از پیش در پیشبرد اهداف و برنامه های این کارگروه داریم.
مهم ترین فعالیت های انجام شده در سه ماهه پاییز 96:
1. پی گیری تکمیل نهایی داشبورد مدیریتی وب سایت
2. پوشش خبری فعالیت های انجام شده در مرکز با همکاری در تهیه و بارگذاری بیش از 20 مورد خبر و گزارش و انعکاس آن‌ها در وب سایت که از مهم ترین اخبار می توان به برگزاری کنگره بین المللی ژوراسیک ایران و کشورهای هم‌جوار اشاره نمود.
3. بروز رسانی محتوای بخش مقالات و پایان‌نامه ها، درباره ما و ساختار و فعالیت ها، معرفی کارشناسان مرکز، خدمات و پشتیبانی در وب سایت که در حال تکمیل می باشد.
اهداف و برنامه های کارگروه:
1. پی‌گیری ساماندهی و نوسازی سرورها و زیرساخت های مرتبط
2. پی‌گیری ایجاد زیرساخت Microsoft Links جهت ساماندهی به اشتراک‌گذاری داده در سازمان 
3. پی‌گیری راه اندازی اتوماسیون داخلی، کتابخانه و دبیرخانه مجازی، انبارداری الکترونیک، نرم‌افزار یکپارچه بانک نمونه های سنگ‌، فسیل‌ و ساماندهی بایگانی‌ها بصورت الکترونیک.
4. پی‌گیری استخدام یا آموزش نیروی متخصص، جهت انجام امور سرورها و کامپیوترها.
5. پی‌گیری راه‌اندازی بخش انگلیسی پایگاه اطلاع رسانی و نیز زیرسایت های خراسان شمالی، پارک موزه علوم زمین، کودک و نوجوان و نیز ریزپهنه بندی و نیز تشویق و آموزش همکاران به استفاده از ایمیل سازمانی در مکاتبات اداری
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری