پیک خبری 15، زمستان درآئینه خبر

1397/02/11 تعداد بازدید: 4487
print
پیک خبری 15، زمستان درآئینه خبر

توسط: جعفر رکنی

 

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان سرکار خانم دکتر لک و همراهان از اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق 
96/12/15
در سفر دکتر راضیه لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به مشهد، از فعالیت‌های فنی و اجرایی این اداره کل، هم‌چنین پروژه پارک موزه علوم‌زمین مشهد بازدید شد. دکتر لک را در این سفر ذیحساب سازمان و مدیر روابط عمومی همراهی می‌کردند.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، دکتر لک پس از بازدید از بخش‌های فنی و اجرایی این اداره کل و گفتگوی رودررو با کارکنان و کارشناسان در جلسه عمومی با کارکنان این اداره کل مواردی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌روی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور را مطرح کرد.
ایشان در این جلسه، در خصوص فعالیت‌ها و رویکردهای سازمان زمین‌شناسی هم‌چنین برنامه‌های اکتشاف در سازمان زمین‌شناسی مطالبی مطرح و هم‌چنین با ارائه آمار و اطلاعات نیروها و اعتبارات سازمان، لزوم جدیت کارکنان در امور تخصصی را در راستای تحقق اهداف سازمان متذکر شد.
در ابتدای جلسه دکتر طاهری مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق ضمن خوش‌آمد به رئیس سازمان و همراهان و مروری به فعالیت‌های فنی این اداره کل خواستار اخذ اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد.
در پایان این جلسه از تعدادی کارکنان، با لوح سپاس دکتر لک تقدیر شد.
 
 
   
حضور رئیس سازمان زمین‌شناسی جمهوری تاجیکستان در اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و آشنایی با فعالیت‌های فنی
96/12/5
آقای فیض‌الله‌زاده رئیس سازمان زمین‌شناسی جمهوری تاجیکستان و معاون ایشان جهت شرکت در سی و ششمین گردهمایی و سومین کنگره بین‌المللی علوم‌زمین به ایران سفر کرده بودند در بدو ورود به مشهد از فعالیت‌های فنی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق بازدید کردند.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق ضراب الدین فیض‌الله‌زاده رئیس و صابیر بابایف معاون زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی جمهوری تاجیکستان به دعوت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور جهت شرکت در سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین المللی علوم زمین از شهر دوشنبه پایتخت جمهوری تاجیکستان وارد مشهد شدند. پس از زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، در ادامه از آرامگاه فردوسی در شهر توس و نیز عطار و خیام و کمال الملک در شهر نیشابور بازدید نمودند. این مهمانان از فعالیت‌های فنی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و موزه علوم زمین در این اداره کل بازدید کردند. ایشان در جلسه مشترکی با حضور دکتر طاهری مدیر کل و معاونین فنی و اجرایی به تشریح برنامه‌های فنی سازمان زمین‌شناسی تاجیکستان در سال‌های اخیر پرداختند.
دکتر طاهری ضمن خوش آمدگویی به رئیس سازمان زمین‌شناسی جمهوری تاجیکستان و معاون ایشان آمادگی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و مدیریت‌های منطقه‌ای را جهت هرگونه فعالیت فنی در چهارچوب پروتکل‌های فی‌ما‌بین اعلام کرد و از تجارب خوب این اداره کل در برگزاری دوره‌های آموزشی جهت کارشناسان وزارت معادن و پترولیوم افغانستان و دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کابل در سال‌های اخیر مواردی را عنوان کرد.
آقای فیض‌الله‌زاده نیز توانایی کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران و اداره کل شمال شرق را بسیار بالا عنوان کرد و خواستار همکاری فی مابین خصوصاً در تجارب ارزنده این اداره کل در فعالیت‌های آموزشی و مستندسازی اطلاعات علوم زمین شد.
ایشان ضمن اظهار خرسندی از این بازدید و مهمان نوازی خوب این سازمان، اظهار امیدواری کرد همکاری‌های فی مابین گسترش یابد.
رئیس و معاون سازمان زمین‌شناسی جمهوری تاجیکستان یکشنبه 96/12/6 در افتتاحیه گردهمایی علوم زمین در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور باتفاق سایر مهمانان خارجی حضور داشتند.
 
 
 
 
   
دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشکل‌های معدنی استان خراسان رضوی با خانم دکتر لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور 
96/12/15
 
 
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، با دعوت دکتر طاهری مدیر کل، جلسه مشترکی با حضور دکتر لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، دکتر رسولیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، خانم مهندس علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی و نمایندگانی از تشکل‌های معدنی و منتخبین زمین‌شناسی در بخش دانشگاهی استان در محل اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد.
در این جلسه دکتر لک اعلام کرد سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور تمام توان فنی و تخصصی خود را بکار می‌بندند تا داده‌های پایه زمین‌شناسی و اکتشاف در استان‌های خراسان تولید و در اختیار فعالین بخش معدن قرار دهد تا ریسک اکتشاف کمتر شود و سرمایه‌گذار رغبت لازم جهت سرمایه گذاری در این بخش را داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و سایر فعالین بخش معدن نیز در این جلسه به نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت‌های معدنی پرداختند و داده‌های تولید شده سازمان و نیروی فنی آن در اداره کل منطقه شمال شرق را بعنوان فرصت مغتنمی دانستند که با هم‌افزایی توان بخش خصوصی می‌تواند در راستای توسعه استان و اشتغال‌زایی مخصوصاً در مناطق محروم و کم آب استان موثر باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان نیز که در جلسه حضور داشت از دکتر لک خواست با توجه به اعلام قبلی سازمان زمین‌شناسی بررسی‌های خود را بر روی مطالعات منابع آب مخصوصاً در سازندهای سخت معطوف دارد و نتایج آن را منعکس نماید تا در صورت اثبات منابع آب موثر بخشی از مشکلات کمبود آب شرب استان و مخصوصاً شهر مشهد از این طریق مرتفع شود.
در ادامه جلسه نمایندگان برخی تشکل‌ها و نیز فعالان بخش خصوصی دیدگاه‌های خود را مبنی بر ضرورت توجه دولت به امر اکتشاف و ظرفیت بخش معدن در محرومیت زدایی مطرح نمودند.
در پایان دکتر لک در ارتباط با برنامه‌های سازمان در توسعه اکتشاف و نیز تولید اطلاعات پایه و کاربردی مطالبی مطرح نمود.
 
 
 
معاون وزیر میهمان ویژه روز درختکاری در اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق
96/12/15
پانزدهم اسفندماه 96 روز درختکاری در اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق که همه ساله با غرس تعدادی نهال در محوطه این اداره کل گرامی داشته می‌شود امسال مهمان ویژه‌ای داشت.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی این اداره کل، خانم دکتر لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور که به مشهد سفر کرده بود در مراسم روز درختکاری این اداره کل شرکت کرد و اولین نهال سبز را در محوطه پروژه نخستین پارک موزه علوم زمین مشهد غرس کرد.
در مراسم روز درختکاری در این اداره کل نهال دیگری توسط جناب آقای ملا ذیحساب سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و با حضور خانم مهندس علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و مهندس جدیدی مدیر روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور غرس شد.
دکتر طاهری مدیر کل و دیگر کارشناسان و کارکنان اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق سایر درخت‌ها را در محوطه پارک موزه علوم زمین مشهد غرس کردند.
 

 
 
بازدید معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی از پروژه پارک موزه علوم زمین
96/12/6
مهندس پرورنده، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی و کارشناس حوزه میراث فرهنگی و موزه‌های این سازمان از پروژه پارک موزه علوم زمین مشهد بازدید کردند.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق بنا به دعوت این اداره کل و با دستور دکتر جمشیدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی خراسان رضوی این بازدید انجام شد. مهندس پرورنده به اتفاق مهندس ملک آبادی کارشناس حوزه موزه‌ها و میراث فرهنگی از پروژه در حال تکمیل نخستین پارک موزه علوم زمین کشور در مشهد که از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین اعتبار می‌شود، بازدید کرده و در جریان ریز عملیات در حال انجام این پروژه که از سال 1387 عملیات اجرایی آن آغاز گشته و در سال 1395 و1396 از محل اعتبارات اسناد خزانه اسلامی و در راستای مصوبه هیئت وزیران در حال تکمیل است، قرار گرفتند.
مهندس پرورنده در پایان بازدید در جلسه مشترکی با حضور دکتر طاهری مدیرکل و مهندس رکنی معاون اجرایی و عامل ذیحساب این اداره کل روند جذب اسناد خزانه اسلامی در این اداره کل را مطلوب ارزیابی کرد و از پیشرفت فیزیکی پروژه و روند انجام کارهای زیربنایی در این اداره کل که مورد نیاز استان و حتی کشور می‌باشد اظهار خرسندی نمود.
دکتر طاهری نیز با شرح فعالیت‌های باقیمانده در پروژه پارک موزه علوم زمین درخواست تأمین صد در صدی اعتبار سال 96 این اداره کل از محل اعتبارات نقدی یا اسناد خزانه اسلامی‌را مطرح کرد و اظهار داشت در صورت تأمین صد در صدی این اعتبار و با توجه به مساعدت‌های مقام عالی وزارت صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور این پروژه در 6 ماهه اول سال 1397 به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهندس رکنی معاون اجرایی این اداره کل نیز از روند برگزاری مناقصه در سال گذشته و انعقاد قراردادهای انجام آیتم‌های خاص موزه با پیمانکاران و مشاوران از محل اسناد خزانه اسلامی و در راستای تکمیل این پروژه مطالبی را مطرح و از همکاری مطلوب کارشناسان آن سازمان در فرآیند تکمیل پروژه قدرشناسی کرد.
مهندس پرورنده در پایان قول مساعدت در تأمین صد درصدی اعتبار پروژه در سال جاری را مطرح و اظهار امیدواری کرد با توجه به پیشرفت مطلوب پروژه پارک موزه علوم زمین، شرایط جهت تحقق انجام درخواست فراهم گردد.
 
 
   
بازدید معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از اداره کل منطقه شمال شرق 
96/11/14
دکتر گل‌محمدی معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور روز شنبه 96/11/14 در اولین سفر خود به مدیریت‌های منطقه‌ای سازمان، از اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق بازدید و با پروژه‌ها و فعالیت‌های فنی و اجرایی در این اداره کل آشنا شد.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی این اداره کل، دکتر گل محمدی در جلسه مشترکی با مدیرکل، معاونین و هم‌چنین رؤسای ادارات اکتشاف فلزی و غیرفلزی این اداره کل با فعالیت‌ها و موارد مختلف اکتشافی و زمین‌شناسی این اداره کل آشنا شد. دکتر طاهری در ابتدای این جلسه ضمن تبریک انتصاب ایشان به معاونت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، حضور ایشان را در این اداره کل خوش‌آمد گفت و جایگاه مراکز سازمان در مجموعه فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی را بسیار با اهمیت ذکر نمود. دکتر طاهری ضمن تبیین جایگاه سازمان و اقدامات متنوع آن، فعالیت‌های اکتشافی در منطقه شمال شرق و پهنه‌های اکتشافی را که بر عهده این اداره کل بوده، از منظر مسئولین ملی و استانی بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
در ادامه، حاضرین در جلسه نیز ضمن معرفی خود برنامه‌های در دست انجام را مطرح کردند.
در پایان معاون اکتشاف سازمان، با اظهار خشنودی از حضور در این اداره کل که یکی از ادارات کل فعال و برخوردار نیروهای متخصص می‌باشد؛ برنامه‌های خود جهت ادامه فعالیت‌های اکتشافی سازمان و سایر فعالیت‌ها را مطرح و تلاش مضاعف، همکاری و مساعدت همه کارشناسان در رسیدن به این برنامه‌ها را خواستار شد. 
دکتر گل‌محمدی فعالیت‌های متنوع سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و مدیریت‌های منطقه‌ای را بسیار ارزنده ارزیابی کرد که حجم وسیعی از متخصصان در این سازمان درگیر آن هستند. ایشان هم‌چنین توان کارشناسان در این سازمان را بسیار بالا دانست که بایستی با تأمین منابع مالی و ارتباطات مطلوب با دست اندرکاران فعالیت‌های این سازمان جهت عموم مردم تبیین و ملموس گردد.
در انتها دکتر طاهری ضمن توجه به اصلاح فرآیندها در بدنه کلی سازمان اظهار امیدواری کرد این حضور منشأ خیری در برنامه‌های اکتشافی این اداره کل باشد و حمایت‌های معاونت اکتشاف از برنامه‌های اکتشافی همچنان ادامه داشته باشد.
دکتر گل محمدی در پایان با حضور در بخش اکتشاف با مجموعه کارشناسان اکتشاف در این اداره کل نیز دیدار و با مجموعه فعالیت‌های تخصصی ایشان آشنا گردید.
اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل نیز ضمن تبریک به دکتر گل محمدی و انتصاب ایشان به معاونت اکتشاف سازمان، آرزوی توفیق در این جایگاه و منشأ اثربودن در فعالیت‌های سازمان را از خداوند متعال مسئلت دارد.
 
 
تشریح فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی در منطقه شمال شرق در حضور "دکتر شریعتمداری مقام عالی وزارت صنعت ،معدن و تجارت" 
96/10/6
دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به همراه مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دو تن از معاونین ایشان عصر روز چهارشنبه، ششم دی ماه برای افتتاح چند طرح صنعتی و صنایع معدنی وارد مشهد شدند و در جلسه اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با حضور مدیران استان خراسان رضوی شرکت کردند.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، در سفر مقام عالی وزارت به استان خراسان رضوی هم‌چنین جلسه‌ای با حضور دکتر شریعتمداری، دکتر سرقینی و مهندس صالحی‌نیا و مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان خراسان رضوی تشکیل شد تا عملکرد و مسائل واحدهای این وزارتخانه در استان بررسی شود. در این جلسه دکتر طاهری مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌های در دست انجام سازمان در منطقه شمال شرق کشور از آخرین واگذاری محدوده اکتشافی انجام شده در خراسان جنوبی (طلای هیرد) و افزایش بیش از صد درصدی عملیات میدانی کارشناسان این سازمان در سال جاری هم‌چنین فعالیت‌های در دست انجام در استان خراسان شمالی پرداخت و خواستار تسریع برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی به روش ژئوالکتریک در سازندهای کارستیک ارتفاعات هزار مسجد جهت تکمیل مطالعات در راستای تأمین منابع آب شرب مشهد شد.
ایشان هم‌چنین ضمن تشکر از دستور مساعدت به عمل آمده توسط مقام عالی وزارت در مورد پروژه پارک موزه علوم زمین مشهد و درخواست تسریع تحقق قول مساعد ایشان به تمرکز روی افتتاح این پروژه همزمان با روز جهانی موزه در اردیبهشت 97 اشاره کرد و از ایشان جهت بازدید از پروژه‌های این اداره کل در وقت مناسب دعوت نمود.

آغاز فاز نخست برداشت‌های میدانی تدقیق و تعیین حریم گسل‌های فعال شهر مشهد
96/10/7
در راستای اجرای مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی کشور مبنی بر تدقیق و تعیین حریم گسل‌های فعال در ۵ کلان شهر تهران، کرج، مشهد، تبریز و کرمان با محوریت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، فاز اول مطالعات میدانی با هدف تدقیق محل عبور و شواهد سطحی، ساز و کار گسل‌های فعال شهر مشهد تا شعاع ۵۰ کیلومتری آغاز شد.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی، مهندس‌ هادی شریفی دبیر کمیته علمی تدقیق گسل‌های شهر مشهد و رئیس اداره مخاطرات زمین شناختی این اداره کل، در حاشیه همایش زلزله و مدیریت بحران در مورخه 96/10/7 در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان گفت: فاز نخست برداشت‌های میدانی تدقیق و تعیین حریم گسل‌های فعال شهر مشهد آغاز گردیده و این مطالعات طی دو مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول مطالعات صحرایی که در حال حاضر با بیش از 40 نفر کارشناس روز در حال انجام است، مواردی شامل شواهد ساختاری، مورفوتکتونیکی و زمین‌شناختی در طول ۴ گسل اصلی و فعال شهر مشهد برداشت می‌شود. لازم به یادآوری است دو گسل سنگ بست شاندیز و جنوب مشهد چناران از بخش‌های جنوبی شهر مشهد و دو گسل توس و کشف رود از بخش‌های شمالی شهر مشهد عبور می‌کنند. از اولین نتایج این عملیات، تعیین دقیق محل شکستگی‌های اصلی و مشخص این گسل‌ها با دقت کمتر از چند متر است که در سطح زمین قابل مشاهده می‌باشد. مرحله دوم مطالعات بعد از تحلیل نتایج مرحله اول برداشت‌های صحرایی با تمرکز بر بررسی دیواره‌ی گودبرداریهای عمیق، شواهد ریختی و بررسی‌های ژئوفیزیک در سطح شهر مشهد آغاز خواهد شد. حریم اولیه گسل‌ها به عنوان خروجی فاز نخست طرح تدقیق بعد از تکمیل مطالعات در دو مرحله یاد شده تعیین و در اختیار کمیته راهبری و اجرایی استان قرار خواهد گرفت.
لازم به یادآوری است طرح تدقیق و تعیین حریم گسل‌های فعال توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان مرجع رسمی شناسایی و تعیین گسل‌ها محول گردیده و کمیته علمی طرح مذکور جهت گسل‌های شهر مشهد متشکل از متخصصان اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌باشند.
 

بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی و همراهان از فعالیت‌های فنی و اجرایی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق
96/10/9
مهندس علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی و گروهی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی آن استان هم‌چنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در روز شنبه 96/10/9 از فعالیت‌های فنی و اجرایی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق بازدید و با این فعالیت‌ها آشنا شدند.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، مهندس حسین‌زاده مسئول نمایندگی این اداره کل در استان خراسان شمالی اظهار داشت به دنبال گسترش فعالیت‌های اکتشافی و زمین‌شناسی در استان خراسان شمالی، لزوم آشنایی بیشتر با فعالیت‌های فنی سازمان احساس می‌شد لذا با دعوت قبلی مهندس علی نیا به اتفاق مهندس نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و گروهی از مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی از اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق بازدید کردند و با فعالیت‌های فنی و اجرایی آشنا شدند. هم‌چنین از پروژه پارک موزه علوم زمین و موزه موجود در این اداره کل دیدن کرده و در جلسه مشترکی با حضور دکتر طاهری مدیر کل، معاونین و تعدادی از رؤسای ادارات فنی موارد مختلفی از فعالیت‌ها تشریح شد. 
در این جسله دکتر طاهری لزوم توجه به مطالعات باید مخصوصا مباحث مخاطرات زمین‌شناسی در استان خراسان شمالی اشاره کرد و مباحث مختلف اکتشافی در استان خراسان شمالی را با توجه به جذب اعتبارات تخصیص یافته بسیار موثر دانست.
هم‌چنین مهندس نیکدل به لزوم اکتشافات ناحیه ای در مناطق مختلف استان اشاره کرد و از همکاری خوب اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق و نمایندگی این اداره کل در خراسان شمالی با برنامه‌های فنی سازمان صنعت، معدن و تجرات استان تشکر کرد. هم‌چنین خواستار تسریع در تکمیل اکتشافات استان در راستای اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان گردید.
در پایان مهندس علی‌نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز بازدید از فعالیت‌های فنی و اجرایی این اداره کل را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اهمیت شناخت‌زمین و گنج‌های پنهان آن را در راستای تولید ثروت در مناطق محروم مهم توصیف کرد و آمادگی مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان را جهت رونق فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافی استان اعلام کرد.
لازم به ذکر است در بازدید بعمل آمده کارشناسان واحدهای فنی این اداره کل پروژه‌های اکتشافی در استان خراسان شمالی را جهت حاضرین تشریح کردند.
 
 
 
بازدید دکتر بنیادی نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های فنی و اجرایی این اداره کل
96/10/13
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، دکتر بنیادی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نماینده مجلس شورای اسلامی از موزه و سامانه جامع مستندات علوم زمین که به صورت مکانیزه راه‌اندازی گردیده است، بازدید کرد.
در پایان این بازدید، در جلسه مشترکی با حضور تعدادی از رؤسای ادارات فنی و اجرایی، دکتر طاهری مدیرکل، فعالیت‌های این مجموعه علمی را هدفمند ارزیابی کرد و با توجه به رسالت حاکمیتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور ارتباط با کمیسیون‌های مختلف و مرتبط مجلس شورای اسلامی جهت تشریح فعالیت‌های فنی سازمان و در راستای گسترش فعالیت‌ها و تأمین اعتبارات لازم مؤثر دانست. 
دکتر بنیادی نیز پیشنهادات لازم جهت ارتباط با مجلس شورای اسلامی را مطرح و قول مساعد در خصوص این همکاری‌ها داد.
 
 
 
توسعه فرهنگ موزه داری در بازدید دکتر محمدحسین پاپلی یزدی و جمعی از متخصصان پیش کسوت مشهد از موزه علوم زمین
96/10/13
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق دکتر پاپلی‌یزدی ضمن بازدید از موزه علوم زمین، با فعالیت‌های این اداره کل آشنا شد و در جریان مباحث علمی و فرهنگی پارک موزه علوم زمین قرار گرفت. در این جلسه دکتر طاهری ضمن خوش آمد‌گویی به ایشان ضمن تشریح اهمیت تسریع در افتتاح این موزه از پیشنهاد کمک‌های مردمی و خیرین در تکمیل آیتم‌های مختلف پروژه پارک موزه استقبال کرد.
 
 
سمینار تخصصی آشنایی با شهاب سنگ‌ها در اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد
96/11/14
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، با توجه به اعلام قبلی واحد آموزش و اداره ارتباطات و اطلاع رسانی این اداره کل مبنی بر برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی شهاب سنگ‌ها که در راستای رسالت موزه‌ها در برگزاری مباحث آموزشی دنبال می‌شود، سمینار مذکور با تدریس آقای حجت کمالی، مرد شهاب سنگی ایران و دارنده مجوز تأسیس بزرگ‌ترین موزه شهاب سنگی ایران در چهاردهم بهمن 96 با استقبال کارشناسان سازمان نظام مهندسی معدن استان و کارشناسان علاقمند این اداره کل و متقاضیانی از استان‌های مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و فارس برگزار گردید.
در سمینار مذکور انواع مختلف شهاب سنگ‌ها و روش‌های شناسایی آن‌ها به همراه تصاویر و بخشی از شهاب سنگ‌های یافت شده در دشت لوت آموزش داده شد.
شرکت کنندگان در این سمینار ضمن اظهار رضایت خواستار برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی از سوی موزه علوم زمین شدند.
 
 
 
اهدای نمونه شهاب سنگ کمیاب از بیابان‌های لوت ایران به موزه علوم زمین مشهد
96/11/14
حجت کمالی که به عنوان مرد شهاب سنگی ایران معروف گردیده و دارنده مجوز تأسیس تنها موزه شهاب سنگی ایران نیز می‌باشد، نمونه کمیاب شهاب سنگ بیابان‌های لوت ایران را به موزه علوم زمین مشهد اهدا کرد.
در مراسم اهداء این نمونه شهاب‌سنگ که دکتر طاهری مدیر کل منطقه شمال شرق و دکتر گل‌محمدی معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی نیز حضور داشتند آقای کمالی اظهار داشت طبق بازدیدی که از موزه علوم زمین مشهد و پروژه پارک موزه علوم زمین داشتم حفظ مستندات علمی کشور در این مجموعه علمی و فرهنگی را بسیار مطلوب دیدم و با توجه به لزوم نگه‌داری این نمونه‌های کمیاب و فعالیت‌های مؤثر این اداره کل در مباحث علمی و آموزشی از جمله برگزاری یک دوره آموزشی آشنایی با شهاب سنگ‌ها تصمیم گرفتم که یک نمونه 300 گرمی از شهاب سنگ کندریت ال 5 که توسط اینجانب و پس از جستجوی فراوان در دشت لوت ایران پیدا و تأیید آن را از مجامع معتبر علمی از کشور فرانسه دریافت کرده ام، به این موزه اهدا ‌نمایم.
در مراسم اهداء این قطعه شهاب سنگ به موزه علوم زمین مشهد، معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی از زحمات آقای کمالی در جستجوی شهاب سنگ‌ها تشکر کرد و اظهار داشت کارشناسان زمین‌شناسی می‌توانند با الگو گرفتن از یافته‌های ایشان در مناطق مختلف ایران که شرایط لازم برای حفظ شهاب سنگ‌ها در آن فراهم است به دنبال این نمونه‌ها باشند و در این راه نقشه‌های زمین‌شناسی را مبنا و راهنمای مطالعات اولیه سنگ‌های منطقه و شناسایی سنگ‌های متفاوت با منشأ دیگر قرار دهند .دکتر طاهری نیز ضمن تشکر از ایشان که برای اولین بار نمونه شهاب سنگی خود را به یکی از موزه‌های معتبر در این منطقه اهداء می‌کنند فرهنگ اهداء نمونه به موزه‌ها را یک کار پسندیده دانست که بازدید عموم از این موزه‌ها باعث افزایش دانش اقشار مردم در حوزه مطالعات مرتبط می‌شود. دکتر طاهری اظهار امیدواری کرد دانشجویان، اساتید و کارشناسان زمین‌شناسی و معدن نمونه‌های موزه‌ای خود را جهت ثبت به نام خودشان به موزه علوم زمین مشهد اهداء نمایند تا در آینده‌ای نزدیک با بهره‌برداری از نخستین پارک موزه علوم زمین کشور علاقمندان زیادی از این نمونه‌ها بازدید نمایند.
 
برگزاری اولین کنگره بین المللی و سومین همایش انجمن کواترنری ایران
96/11/24،25
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، اولین کنگره بین المللی و سومین همایش انجمن کواترنری ایران به همت مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین البرز و با همکاری دانشگاه تهران در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 24 و 25 بهمن ماه برگزار گردید.
در این همایش که میهمانان خارجی شامل اندیشمندانی از کشورهای کانادا و آمریکا نیز حضور داشتند حدود 50 مقاله علمی در خصوص مباحث مختلف محورهای اصلی همایش مذکور شامل: تغییرات اقلیمی کواترنری، رسوب‌شناسی کواترنری، ماگماتیسم کواترنری، تکتونیک کواترنری، زمین ریخت‌شناسی کواترنری، تکامل حیات جانوری و گیاهی کواترنری، انسان در کواترنری، منابع طبیعی و معدنی کواترنری، مبانی کاربردی و مهندسی کواترنری و چشم‌انداز آینده کواترنری از جمله تکتونیک جدید، زلزله‌های عصر حاضر، نهشته‌های کوارترنری، تحقیقات باستان شناسی، تغییرات آب و هوایی و مسایل مختلف پژوهشی دریاچه ارومیه به صورت سخنرانی و پوستر ارائه گردید.
در مراسم افتتاحیه این کنگره دکتر قریب رئیس انجمن کواترنری ایران و رئیس مرکزپژوهش‌های کاربردی علوم زمین البرز ضمن تشکر از عوامل مختلف اجرایی و خیر مقدم به محققان علوم مختلف مرتبط با این کنگره از دکتر لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز به خاطر حمایت از انجمن و برگزاری این همایش تشکر کرد.
در ادامه دکتر لک ابتدا به میهمانان خارجی و داخلی حاضر در همایش خیرمقدم گفت و با ارائه مقاله‌ای از روند تحقیقات مربوط به دریاچه ارومیه از 10 سال گذشته بر لزوم حمایت از پیشنهادات ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد؛ لیکن برگشت دریاچه ارومیه به وضعیت قبل را غیر محتمل دانست و بر احیای دریاچه بصورت بخشی تاکید کرد. معاون وزیر، تبدیل دریاچه ارومیه به پلایا را بسیار علمی‌تر دانست و لزوم توجه به مباحث مختلف کواترنری در این دریاچه را یادآور شد.
رئیس سازمان زمین‌شناسی هم‌چنین بر اقتصادی خواندن رسوبات این دریاچه و لزوم توجه به اشتغال و جایگزین کردن فرآوری و بهره برداری از رسوبات بجای مصرف آب و کشاورزی در منطقه را مورد توجه قرار داد.
دکتر عزیزی دبیر علمی این همایش نیز در مراسم پایانی کنگره از کلیه پژوهشگران در علوم مختلف زمین‌شناسی، ژئومورفولوژی، اقلیم شناسی، باستان شناسی، کشاورزی و زیست شناسی دعوت کرد تا موارد پژوهشی مرتبط در مباحث کواترنری را هر چه بیشتر دنبال نمایند چرا که نهشته‌های کواترنری
 که از 2580 میلیون سال قبل بعنوان زمان کواترنری نزد زمین شناسان نام‌گذاری گردیده می‌تواند مبنای 
مطالعات کاربردی در کلیه رشته‌های مرتبط قرار گرفته و به رخدادهای آینده توجه داشته باشیم.
دکتر عزیزی استاد دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران هم‌چنین لزوم حمایت سازمان‌های مختلف و تشکل‌های علمی از این انجمن جهت پی گیری پژوهش‌های کاربردی را موثر دانست و در پایان بیانیه پایانی نخستین کنگره بین المللی و سومین همایش انجمن کواترنری ایران توسط ایشان قرائت و مورد تایید حاضرین قرار گرفت.
لازم به‌ذکر است یک مقاله توسط کارشناسان اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال‌شرق در این همایش بصورت سخنرانی ارائه و مفتخر به دریافت گواهی مقالات برتر این همایش نیز گردید.
 
 
گسترش فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق در استان خراسان جنوبی 
96/11/28
در جلسه مشترک رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم‌چنین معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان طبس با مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافی این اداره کل در استان خراسان جنوبی تشریح شد.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق در جلسه 28 بهمن ماه که به میزبانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد، دکتر طاهری مدیر کل منطقه شمال شرق ضمن تشریح فعالیت‌های این اداره کل در استان خراسان جنوبی که منجر به شناسایی مناطق مستعد معدنی در این استان گردیده و هم‌اکنون بخش خصوصی سرمایه گذاری لازم را انجام داده و یا در حال انجام دارد فعالیت‌های فنی این اداره را بسیار علمی و سیستماتیک عنوان کرد و استان خراسان جنوبی را دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه مواد فلزی و غیرفلزی دانست که سازمان زمین‌شناسی در سال‌های گذشته با تهیه اکتشافات ژئوشیمیایی مناطق مستعد را در مقیاس 1:100.000 مشخص کرده و در راستای تکمیل اکتشافات برنامه‌های مدونی جهت اکتشافات عمومی و تفصیلی دارد. دکتر طاهری هم‌چنین از 27 آنومالی طلادار در محدوده شهرستان طبس خبر داد و پی جویی سرب، روی و بوکسیت در محدوده شهرستان را لازم دانست.
در این جلسه مهندس شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن علمی دانستن فعالیت‌های سازمان در این استان، استناد به داده‌های سازمان را در ادامه اکتشافات تکمیلی محدوده‌ها بسیار موثر دانست و پیشنهاد لازم در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای ادامه اکتشافات استان را ارائه نمود.
هم‌چنین مهندس طلایی مقدم معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس شروع اکتشافات در محدوده‌های دارای پتانسیل شهرستان طبس را جهت شناسایی بیشتر محدوده‌ها و در راستای اشتیاق بیشتر سرمایه‌گذاران این عرصه ضروری دانست. مهندس طلایی مقدم قول همکاری‌های این فرمانداری با اکیپ‌های اکتشافی سازمان زمین‌شناسی را عنوان کرد و تخصیص اعتبار لازم جهت پشتیبانی اکیپ‌ها را از سوی فرمانداری ویژه شهرستان در صورت پیشرفت برنامه‌های اکتشافی مطرح نمود.
در پایان این جلسه با توجه به تفاهم به عمل آمده، دکتر طاهری تسریع در انعقاد تفاهم نامه مشترک را مطرح و در راستای حسن همکاری لازم خبر از اعزام اولین گروه‌های اکتشافی به شهرستان طبس از اوایل اسفند ماه را اعلام کرد.
در پایان این جلسه مهندس سالاری معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی و مهندس رکنی معاون اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق مسئولیت تنظیم بندهای تفاهم نامه فی‌مابین بر اساس محدوده‌ها و نقاط اکتشافی هدف را بر عهده گرفتند.
 

برگزاری سی و ششمین گردهمایی علوم زمین و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور
96/12/6-8
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق، سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین 6 الی 8 اسفند ماه در محورهای تخصصی زمین شناسی بنیادی، اکتشاف موادمعدنی، مخاطرات زمین شناختی، آب، اکوسیستم و تغییر اقلیم، فرآوری موادمعدنی و آنالیز دستگاهی و همچنین علوم زمین برای جامعه، در سالن اجتماعات و سالن‌های سخنرانی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با حضور اندیشمندان علوم زمین از ایران و 19 کشور جهان برگزار شد.
در آئین افتتاحیه این همایش، دکتر مرتضی طالبیان، دبیر علمی سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین، زلزله، آتش فشان و فرونشست را از جمله مخاطرات کره زمین نام برد که اکثر کشورها با آن مواجه هستند و گفت: در ایران علاوه بر مخاطراتی مانند زلزله، با کمبود آب مواجه هستیم که این امر مسأله فرونشست و ریزگردها را به دنبال دارد.
دبیر علمی با اشاره به اهمیت علوم زمین برای زیست بهتر افزود: کره زمین تنها کره ای است که قابلیت زیست دارد و بر این اساس نیاز است که برای زندگی بهتر، درک بهتری از آن داشته باشیم.
دکتر لک رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور سخنران بعدی مراسم افتتاحیه بود. معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، تغییرات اقلیمی را یکی از عوامل ایجاد خشکسالی در کشور دانست و افزود: تغییرات اقلیمی پدیده‌ای است که در طول هزاران سال رخ می‌دهد. از این رو برای عبور از کم آبی به پرآبی، زمین به تدریج حرکت خواهد کرد تا بتواند فرصت بازسازی داشته باشد، ولی در حال حاضر با اقداماتی که در دو دهه اخیر انجام دادیم، زمین فرصت بازسازی ندارد؛ از این رو وظیفه ما است تا به محیط زیست کمک کنیم که بتواند خود را بازسازی کند.
در این همایش دکتر طاهری مدیر کل و تعدادی از کارشناسان اداره کل زمین شناسی و امتشافات معدنی شمال شرق حضور داشتند و تعداد 5 مقاله از کارشناسان این اداره کل بصورت پوستر و سخنرانی ارائه گردید .هم‌چنین دکتر طاهری در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان زمین شناسی و کانون سنگ‌های زینتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشت .
برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زمین شناسی جنب گردهمایی و نمایشگاه و فروشگاه سنگ، کانی و فسیل از دیگر برنامه های این همایش بود.
 
 
   
دومین همایش زمین‌شناسی مهندسی و محیط زیست شهر مشهد در دانشگاه فردوسی مشهد
96/12/9
دومین همایش زمین‌شناسی مهندسی و محیط زیست شهر مشهد با محوریت فرونشست دشت مشهد به میزبانی گروه زمین‌شناسی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، مهندس رکنی معاون اجرایی این اداره کل و از اعضای کمیته اجرایی همایش مذکور از برگزاری این همایش در روز چهارشنبه نهم اسفندماه در محل تالار اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و اظهار داشت این همایش با حضور اساتید، دانشجویان و میهمانانی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور برگزار شد.
مهندس رکنی اظهار داشت، اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق از حامیان این همایش بوده و دکتر طاهری مدیر کل و کارشناسان اداره مخاطرات زمین شناختی و سایر علاقمندان این اداره کل نیز در این همایش شرکت کردند.
معاون اجرایی این اداره کل خبر داد، در این همایش مهندس بلورچی از بازنشستگان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و از صاحب‌نظران و محققان مربوط به فرونشست زمین سخنرانی مبسوطی از روند فرونشست در دشت‌های ایران را ایراد کرد و توجه کلیه شرکت کنندگان را به مطالعات ارزشمند سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حوزه مذکور معطوف نمود. مهندس بلورچی روند مطالعات و تولید داده در دشت‌های ایران را بسیار لازم دانست و از کند شدن تولید داده با توجه به کاهش اعتبارات انتقاد کرد.
در همایش مذکور هم‌چنین مهندس مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از حمایت‌های استانداری در مطالعات مربوط به مخاطرات زمین‌شناختی سخن گفت. هم‌چنین در مبحث بحران آب در دشت‌های استان و لزوم روشنگری بیشتر جهت صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف آب مخصوصاً در کشاورزی را یادآور شد.
برگزاری کارگاه آموزشی استفاده از داده‌های ماهواره ای رادار و بازدید میدانی از ترک‌های حاصل از فرونشست در دشت مشهد و بازید از موزه علوم زمین از برنامه‌های جانبی این همایش بود.
 
واگذاری بیش از 7 میلیون تن کانسنگ طلای اکتشاف شده در منطقه شمال شرق کشور جهت سرمایه گذاری به بخش خصوصی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق دکتر جعفر طاهری مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق با تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ذکر خلاصه‌ای از روند تشکیل مراکز منطقه‌ای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور فعالیت‌های کارشناسان اداره کل منطقه شمال شرق در سال‌های اخیر را قابل توجه دانست و بر توجه به سرمایه انسانی بعنوان رکن اصلی مطالعات پایه زمین‌شناسی و اکتشاف در این منطقه تاکید کرد.
دکتر طاهری با یادآوری اهمیت اکتشافات کانسنگ طلا که در 8 سال اخیر جهت سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار گردیده است 7/3 تن کانسنگ طلا با عیار اقتصادی را از افتخارات این سازمان در منطقه شمال شرق دانست که پس از اخذ گواهی کشف جهت سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار گردیده است. طاهری 600 هزارتن کانسنگ عنصر آنتیموان با عنصر همراه طلا را در سه منطقه از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در آستانه واگذاری به بخش خصوصی اعلام کرد و از ادامه اکتشاف طلا در مناطق کاشمر، بردسکن، خواف و بجستان در سال جاری خبر داد که با تامین اعتبار آن از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در آینده‌ای نزدیک با اخذ گواهی کشف آماده واگذاری به بخش خصوصی خواهد بود.
وی افزود: شناسایی ظرفیت‌های بالقوه برای به فعلیت رساندن توان معدنی کشور نیاز به بررسی‌های سطحی و تحت الارضی دارد که این اداره کل با امکانات سخت افزاری و منابع انسانی کاربلد، رسالت خود را در این بخش به انجام می‌رساند.
اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق به مرکزیت کلان شهر مشهد در حقیقت بررسی‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را پوشش می‌دهد.
 

بازدید معاونت برنامه ریزی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از پروژه پارک موزه علوم زمین
توسط: نسترن شجاعی کاوه                                                                   96/12/12
روز شنبه 12 اسفند ماه، اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، میزبان دکتر خرمی‌شاد، معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو بود. در این دیدار ایشان از پروژه ملی و در حال تاسیس پارک موزه علوم زمین بازدید نموده و سپس در جمع معاونین و مسئولین اداره کل حضور یافتند. در آغاز این نشست، دکتر طاهری مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، ضمن خوش‌امدگویی به ایشان، شمه‌ای از فعالیت‌های اداره کل را تشریح نمودند. دکتر خرمی‌شاد نیز از آنچه دیده و شنیده بودند ابراز خرسندی و برای همکاران آرزوی پیروزی نمودند. در پایان نیز به پرسش‌های مهندس نادری، معاونت اکتشاف اداره کل، در خصوص آینده پروژه‌های در دست اقدام پاسخ گفتند.
 
 
   
تشکیل شورای معادن استان خراسان شمالی با حضور مدیر کل منطقه شمال شرق و سرپرست نمایندگی خراسان شمالی
توسط: جعفر رکنی               96/12/24
دومین جلسه شورای معادن استان خراسان شمالی در محل سالن جلسات استانداری با حضور استاندار و سایر اعضای شورا هم‌چنین دکتر قوامی نماینده شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل و تیم فنی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار گردید.
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی این اداره کل، دکتر طاهری در شورای معادن خراسان شمالی 
گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی ارائه نمود و هم‌چنین به شرح مواردی از فعالیت‌های اکتشافی و زمین‌شناسی انجام شده در استان خراسان شمالی و در راستای اعتبارات سفر مقام معظم رهبری پرداخت که عبارتند از:
- انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی به وسعت 18300 کیلومتر خطی تا کنون
- انجام علمیات ‌اکتشافی و حفاری در آخرین سایت در حال حفاری در منطقه کرات دهنه‌شیرین شهرستان صفی‌آباد که در عمق 53 متری شروع کانی‌سازی مشاهده شده است و ادامه حفاری در دستور کار قرار گرفته است. در مجموع تاکنون حدود 200 متر حفاری در این منطقه صورت پذیرفته است.
- شروع تهیه نقشه یکپارچه گسل‌های استان و زمین‌شناسی نوار مرزی (توتلی و غلامان با مقیاس 1:100.000 و غلامان 1:250.000 که با چاپ این نقشه ها کل نقشه های زمین شناسی استان در این مقیاس ها کامل می‌گردد.
در پایان این جلسه مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی و دکتر قوامی نماینده مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت‌های اداره کل منطقه شمال شرق در استان خراسان شمالی، قدردانی کردند هم‌چنین مهندس صالحی ضمن تاکید در جهت تسریع و ادامه ی مطالعات زمین شناسی و اکتشافی در این استان قول داد مکان مناسبی جهت دفتر نمایندگی در استان در نظر گرفته شود و در پاسخ پیشنهاد حضور نماینده اداره کل و سرپرست دفتر نمایندگی خراسان شمالی، در شورای معادن استان اظهار داشت "با افتخار از حضور نماینده سازمان در شورای معادن استان استقبال می کنیم".

 

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری