پیک خبری 15، کارگروه ها

1397/02/11 تعداد بازدید: 3877
print
پیک خبری 15، کارگروه ها

کارگروه پارک موزه علوم زمین

دبیر: سحرناز تاج‌بخش 

کارگروه پارک موزه و مستندات علوم زمین در سه ماهه زمستان بر روی موضوعات مختلفی کار کرده است که در سه محور عمده تمرکز داشتند: پیگیری های تامین اعتبارات،‌ تایید ایده های نهایی و اجرای تعدادی از آن‌ها و فعالیت های پژوهشی.

در رابطه با اجرایی شدن آیتم‌ها،‌ دو مورد شامل طرح نمای ساختمان و ویترین دوران‌ها، پس از نشست‌های متعدد با سازندگان و بررسی طرح های اولیه و تکمیل آنها،‌ به مرحله اجرا رسید.

هم‌چنین در رابطه با طرح های پژوهشی فعالیت‌های جدیدی در رابطه با نمونه‌های موزه و شناسنامه‌دار کردن آنها انجام شد که امید است نتیجه ی آن در سال آینده نهایی شود.

کارگروه پارک موزه و مستندات علوم زمین 4 جلسه رسمی و 4 جلسه ی کاری با سازنده های پروژه داشته است.


کارگروه مطالعات کاربردی و طرح های نوآورانه علوم زمین

دبیر: اعظم السادات علوی نژاد
این کارگروه در طی سه ماه زمستان 96 دو جلسه برگزار نموده است که در ادامه پیگیری‌های مصوبات جلسات، در بحث بررسی‌های قوانین زیست محیطی معادن و پیگیری تفاهم نامه امضا شده بین سازمان زمین‌شناسی و سازمان حفاظت محیط زیست به آن اداره کل مراجعه گردید و در جلسه‌ای پس از مرور اجمالی قوانین در حال اجرا سازمان محیط زیست بر معادن، هماهنگی‌های لازم جهت دعوت از کارشناسان آن سازمان و تشکیل کارگروه مشترک با سازمان زمین‌شناسی به عمل آمد. در پیگیری دومین مصوبه جلسات، معدن کرومیت گَفت، با بالاترین میزان ذخیره کرومیت استان، جهت بررسی‌های زیست محیطی انتخاب گردید که پروپوزال این طرح در دست تهیه می‌باشد.

کارگروه مناسبت ها، نظم اداری و نشست های صمیمی
دبیر: اعظم رحم خدایی
- برگزاری مراسم یلدای سال 96  و همزمان نشست صمیمی همکاران
- به جهت ایجاد روحیه شاد در خانم‌های شاغل در سازمان یک‌دوره مراسم تولدانه با حضور اختیاری خودشان در این مراسم برگزار گردید.
- ایجاد صندوق قرض الحسنه داخلی کارکنان با حضور اختیاری کارکنان در سازمان
- پیگیری جهت امر درختکاری در موعد مقرر
- پیگیری برای مراسم بزرگداشت مقام زن در سازمان
- پیگیری جهت برپایی مراسم نوروزی سال 97

کارگروه تهیه نقشه های موضوعی و سامانه جامع نقشه ها
دبیر: شیوا عباسیان
اهم فعالیت‌های انجام شده در کارگروه نقشه‌های موضوعی و سامانه جامع نقشه‌ها در زمستان 96به شرح زیر می‌باشد:
1- فعالیت‌های انجام شده در رابطه با تهیه اطلس ژئو سایتهای استان خراسان رضوی:
تهیه نقشه پراکندگی جاذبه‌های ژئوتوریستی در استان خراسان رضوی و تکمیل جداول اطلاعات توصیفی  کلیه پدیده‌ها
2- مطالعات انجام شده در راستای طرح نقشه پراکندگی گرانیتوئید‌ها:
تهیه نقشه اولیه پراکندگی توده‌های گرانیتوئیدی بر پایه نقشه‌های 1:100000 زمین‌شناسی
گردآوری و استخراج اطلاعات موجود 
یکپارچه سازی مطالب در قالب فایل Excell در حال انجام است.

کارگروه سامان و نشاط اداری، نمایشگاه‌ها و پشتیبانی
دبیر: محسن غلامی
کارگروه "سامان و نشاط اداری،نمایشگاه‌ها و پشتیبانی"همان‌طور که از نامش پیداست سعی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدون و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست‌های از پیش تعیین شده اداره کل زمین شناسی و اکتشافات منطقه شمال شرق، دارد. که این مهم با همکاری و پشتیبانی همکاران گرامی و به خصوص اعضاء این کارگروه محق می‌شود.
اعضاء کارگروه سامان و نشاط اداری، نمایشگاه‌ها و پشتیبانی از همکاران فعال در عرصه پشتیبانی و خدمت‌رسانی میباشند که در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر برنامه‌ها و مراسمات مختلف تلاش فزاینده‌ای را در دستیابی به این اهداف از خود نشان میدهند.
اهم فعالیت‌های این کارگروه در 3ماهه منتهی به پایان سال 96 مختصرا به شرح زیر می‌باشد:
- همکاری و پشتیبانی مستمر در جهت بازدیدهای موردی مقامات کشوری و استانی از اداره کل زمین شناسی منطقه شمال شرق و هم‌چنین پروژه ملی پارک موزه علوم زمین.
- پشتیبانی و فراهم نمودن بستر متناسب در برگزاری مراسم ورزش همکاران در سالن ورزشی اداره.
- پشتیبانی در برگزاری هرگونه مراسم علمی برگزار شده در این اداره کل،دانشگاه‌ها و مکان‌های مختلف علمی.
- پشتیبانی در برگزاری مراسم‌های فرهنگی  و مناسبت‌های ملی،مذهبی.
- زیباسازی فضای سبز اداره با توجه به پایان فصل زمستان و کاشت درخت در روز جهانی درختکاری.
- فراهم نمودن بستر مناسب در بازدید دانش آموزان و مراجعات مردمی از موزه علوم زمین.
- پشتیبانی امور مربوط به بازدید و ماموریتهای صحرایی کارشناسان مرکز.

کارگروه توسعه فناوری اطلاعات و پایگاه اطلاع رسانی
دبیر: ملیحه ظفری مقدم
با گذشت قریب به 30 سال از تاسیس اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق که متولی تولید و توسعه محتوای علمی در عرصه علوم زمین در شمال شرق کشور بوده است، ضرورت نگاهی ویژه به دو حوزه توسعه فناوری و پایگاه اطلاع رسانی بیش از پیش احساس می‌شد. کارگروه توسعه فناوری و پایگاه اطلاع رسانی از بدو کار پی‌گیری تحقق نیازهای این اداره کل را در دو حوضه یاد شده به عهده داشته است و در ادامه فعالیت‌های خود در سه ماهه انتهای سال 96 توانسته است به دستاوردهای ذیل نایل شود.
در حوزه پایگاه اطلاع رسانی: (ملیحه ظفری مقدم)
- همکاری در تهیه و بارگذاری اخبار مرکز (21 مورد)
- بروزرسانی و بارگذاری محتوا در بخش‌های ساختار و فعالیت‌ها، انتشارات، خدمات و پشتیبانی، پروژه‌های منتخب و رزومه‌های همکاران
- بارگذاری چکیده مجموعه مقالات همایش‌های برگزار شده در سال 96
- بارگذاری چکیده مقالات فصلنامه علمی - پژوهشی علوم زمین
در حوزه توسعه فناوری: (هادی شریفی)
با توجه به رشد شتابنده حوزه‌ی IT و فناوری اطلاعات، اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق متناسب با امکانات خود اقدام به بروزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری در دو بخش سرورها و کلاینت‌ها داشته است. 
در بخش سخت افزاری سرورهای اصلی تا حد امکان ارتقا یافته و بیش از 80 درصد کاربران مجهز به سیستم‌های جدید با پردازنده‌های چند هسته ای شده اند. در خصوص ارتقا نرم افزاری نیز در بخش سرورها به لحاظ امنیتی بستر اینترنت به عنوان درگاه نامطمئن، از شبکه داخلی جدا و بر روی شبکه امن در حال سرویس‌دهی بوده و کلیه سرویس‌های موجود بر روی سرورها به جهت امنیت و افزایش راندمان در غالب سرورهای مجازی پیاده‌سازی شده‌اند. در بخش حفاظت از اطلاعات نیز تیپ درایو با قابلیت ذخیره سازی 10 هزار ترابایت به صورت روزانه از سرورها در حال پشتیبان‌گیری می‌باشد.
اضافه کردن یک سرور قدرتمند به عنوان سرویس رزرو سرورهای مجازی و یک استورج با ظرفیت ذخیره سازی 30 ترابایت جهت افزایش قابلیت ذخیره سازی مطمئن، کاهش ریسک بازیابی اطلاعات و اشتراک اطلاعات در قالب بانک یکپارچه در دستور کار این ادره کل می‌باشد.
پیام ها:

loader
لینک های تصویری