پیک خبری 2، کارگروه فناوری اطلاعات و روش های نوین

1396/03/31 تعداد بازدید: 1822
print
پیک خبری 2، کارگروه فناوری اطلاعات  و روش های نوین

مهم ترین فعالیتهای سه ماهه سوم 93

 
  • پروژه تلفیق اطلاعات برگه 1:100000 فیض آباد  با  روش  جدید 
  • طرح تهیه ایمیج  از  ویندوز سیستم ها 
  • ترجمه کتاب   GIS GPS and Remote Sensing 
  • تهیه فرم عیب یابی سیستم های مرکز 
  • طرح تهیه مشخصات سیستم های مرکز  
  • طرح تهیه محافظ برق
 
پروژه تلفیق اطلاعات برگه 1:100000 فیض آباد با روش  جدید
با توجه به اینکه اکثر کانسارهای با رخنمون سطحی در سالهای گذشته اکتشاف شده اند لذا باید به سمت روشهای جدید و کم هزینه رفت . در این راستا جهت تهیه نقشه پتانسیل های معدنی برگه فیض آباد  از روشهای جدید تلفیق و ترکیب استفاده می گردد . در این پروژه مبنای کار استفاده از روش های همچون منطق فازی و روش های ترکیبی دیگر مدنظر  قرار گرفت. فاز اول این پروژه گردآوری و آماده سازی لایه های اطلاعاتی در محیط سیستم اطلاعات مکانی می باشد.
این داده ها شامل: 
- تصاویر ماهواره ای از جمله داده های استر، لندست و اسپات محدوده فیض آباد 
- داده های ژئوفیزیک شامل داده های 7.5 کیلومتر 
- گزارش  ژئوشیمی  و آنالیز نمونه های برداشت شده از این ناحیه 
- نقشه زمین شناسی رقومی به همراه گزارش آن مورد بررسی قرار گرفت . 
در مرحله ابتدایی پیش پردازش و  ارتوکردن داده های استر انجام شده و در ادامه نقشه آلتراسون و نقشه گسلها نیز از تصاویر ماهواره ای استخراج می گردد .
نتایج این پروزه در بولتن های خبری آینده به سمع و نظر کارشناسان محترم خواهد رسید.
مجری این پروژه گروه کارشناسی (احمدی ر.، پرورش م.، عباسیان ش.، کیمیایی ن.، شریفی ه.، مجیدی ت.، طباطبایی ی.) می باشند.
 
 
طرح تهیه ایمیج از ویندوز سیستم ها :
طی تصویب کارگروه جهت بهینه نگه داشتن سرعت و عملکرد سیستم های مرکز قرار شد از ویندوز سیستم های مرکز  ایمیج گرفته شود. تا هنگام خرابی و ایراد ویندوزها به هنگام تخریب های ویروسی یا نرم افزارهای که موجب به هم ریختگی کامپیوتر می شوند کاربران به راحتی به ویندوز اولیه برگردند. این طرح برای تعدادی از سیستم های که به تازگی خریداری شده انجام گرفته است . شرایط مورد نیاز قبل از ایجاد ایمیج به بدین صورت است که کاربر باید اشکالات ویندوز موجود را برطرف نموده  یا ویندوز را مجددا نصب نموده و نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز خود را بر روی سیستم نصب کند. همچنین برای جلوگیری از بین رفتن احتمالی اطلاعات درایو C   خالی باشد . این ایمیج فضای در حدود 6  گیگابایت نیاز دارد که کاربر باید در یکی از درایو ها به جز C  فراهم کند. 
 
ترجمه کتاب   GIS GPS and Remote Sensing 
در راستای کسب فناوری های نوین این کتاب که مطالب ارزشمندی در راستای  جی آی اس و سنجش از دور دارد در دست ترجمه این کارگروه قرار گرفته است . تاکنون بخشی از کتاب ترجمه شده است .
مسئولیت ترجمه بر عهده گروه مترجمین (احمدی ر.، پرورش م.، عباسیان ش.، کیمیایی ن.، شریفی ه.، مجیدی ت.، طباطبایی ی.) می باشد.
 
 
برنامه تهیه محافظ برق :
 با توجه به اینکه کامپیوتر ها دارای قطعات حساس و نسبت به نوسان برق آسیب پذیر هستند لذا جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی همه ی سیستم ها باید دارای محافظ باشند. بنابراین طبق برنامه کارگروه فناوری اطلاعات سیستم های فاقد محافظ مشخص و جهت تهیه آن اقدامات لازم صورت می گیرد.
طرح تهیه مشخصات سیستم های مرکز : 
جهت تکمیل پرونده مشخصات کلیه سیستم های مرکز در بانک اطلاعات IT این طرح به تصویب کارگروه رسید و مقدمات مراحل اجرایی آن آغاز گردید.  اطلاعات اولیه از سیستم کاربران جمع آوری شده است فقط باید در پرونده سیستم ها وارد و بایگانی شود.  
از جمله کارهای شاخص این کارگروه که نهایی شده است فرم عیب یابی سیستم های مرکز می باشد: 
این فرم با توجه به استاندارد های موجود جهت تعمیر سیستم های کامپیوتری مرکز مشهد طراحی گردیده است . با توجه به این فرم کلیه ایرادات کامپیوتری توسط خود کارشناس و مسئول IT سازمان در فرم مربوطه ثبت می گردد. لذا پس از بازگشت سیستم از تعمیرگاه عیوب برطرف شده قابل پیگیری می باشد. با توجه به این فرم نحوه عملکرد تعمیرگاه نیز مشخص می گردد. همچنین با توجه به ثبت این فرم ها در پرونده سیستم سابقه تعمیر سیستم ها  می تواند مورد بررسی قرار گیرد.
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری