پیک خبری 6، در عرصه های توفیق

1396/03/31 تعداد بازدید: 2908
print
پیک خبری 6، در عرصه های توفیق

بی گمان همه انسان ها به فراخور شکوفا نمودن استعدادهای خدادادی عرصه های متنوع و گوناگونی از توفیق را تجربه نموده اند که می تواند به عنوان الگویی برای دیگران مطرح باشد. "عرصه های توفیق" فرصتی برای شناخت دلایل موفقیت و نه الزاماً انسان های موفق است تا با تبیین هر چه بهتر این دلایل زمینه برای استفاده دیگران فراهم شود.

در این رابطه پیک خبری مرکز مشهد در هر شماره به بررسی موفقیت یک چهره ی با سابقه و یک چهره نسبتاً جوان خواهد پرداخت.
مهندس حسن عزمی
 
حسن عزمی متولد 1353 شهرستان کاشمر می باشد. وی دانش آموخته کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد اکتشاف معدن سال 1379 دانشکده فنی دانشگاه تهران و در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه امیرکبیر است. از سال 1378 همکاری خود را با شرکت توسعه علوم زمین و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آغاز نموده است. به نظر وی موفقیت امری نسبی است و اگر کسی را بتوان موفق دانست، بایستی حداقل چهار ویژگی را داشته باشد.
1- علاقه به یادگیری از اساتید و همکاران و همچنین اعتقاد به این نکته که با هر کسی که ملاقات می کنی، در جهاتی از تو برتری دارد و سعی کن در آن بخش ها از آن بزرگواران مطلبی بیاموزی.
2- کار اگر پراکنده نباشد و به صورت سیستمی انجام شود، حتماً جواب می دهد.
3- تصمیم گیری به موقع و سریع بهتر از دیر تصمیم گرفتن است هر چند که آن تصمیم جامع و کامل نباشد چرا که در مسیر زمان روند تکاملی خود را طی می کند. 
4- صادقانه کارکردن باعث پیشرفت می شود.
آقای مهندس عزمی را می توان متخصصی متواضع و با صداقت نامید که از سال 1383 مسئول گروه اکتشاف مرکز مشهد است.
در کارنامه فنی اجرایی ایشان می توان به موارد زیادی از جمله موارد زیر اشاره نمود: 
* مجری فنی طرح اکتشاف مواد معدنی در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی (1387 تا 1394)
* کارشناس مسئول و مجری فنی 67 پروژه اکتشافی
* عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان رضوی (دوره پنجم) و...
علاوه بر این وی در سال 1391 به عنوان مهندس برتر از سوی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی انتخاب شده است.

مهندس تورج مجیدی فیض آبادی
 
شروع همکاری آقای تورج مجیدی با اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق به سال 1378 و همکاری با طرح اکتشافات معدنی جنوب خراسان بزرگ برمی‌گردد که در این فرصت توانست با راهنمایی اساتید و همکاران مرکز، تجربه ذی قیمتی به دست بیاورد.
در مراحل بعدی، تلاش ایشان معطوف به سامانه های اطلاعات مکانی و تهیه نقشه های رقومی گردید که در این عرصه پس از شرکت در چند دوره آموزشی کوتاه مدت، بصورت تجربی و خودآموز شروع به فراگیری مبانی این علم و مهارتهای کار با نرم افزارهای موجود نمود. به گونه-ای که جزو اولین نفراتی بود که در کل مجموعه سازمان زمین شناسی کشور، نقشه های زمین شناسی را با فرمت ArcGIS تهیه نمود. تهیه سامانه متمرکز اطلاعات مکانی، آرشیو اسناد متصل به GIS نقشه های زمین شناسی و بانک اطلاعات اطلس چینه شناسی ایران قدمهای کوچک ولی راهگشا در زمینه توسعه دانش زمین شناسی بر بستر اطلاعات مکانی است که با کمک همکاران بخش ژئوماتیکس ممکن شده ‌است.
یکی از ویژگی های بارز مهندس تورج مجیدی تلاش خستگی ناپذیر و کار عمیق، دقیق و استاندارد با سامانه های اطلاعات مکانی و نرم افزارهای رقومی پیشرفته است. تدریس کاربردی این نرم افزارها به همکاران مرکز مشهد، دیگر مراکز و سایر کارشناسان از زحمات این همکار ارجمند می باشد.
به نظر ایشان، رمز موفقیت در یک تخصص پویا مانند GIS، تنها یک چیز است و آن آموختن، آموختن و آموختن است.
پیام ها:

loader
لینک های تصویری