پیک خبری 7، گزارش ویژه

1396/03/31 تعداد بازدید: 2844
print
پیک خبری 7، گزارش ویژه

 مراسم تودیع آقای مهندس جمال روشن روان

 

 

"خوش استقبال و هم خوش بدرقه ایم"

گاهی پاره ای رفتارهای اجتماعی فارغ از درستی یا نادرستی در اثر تکرار در حافظه جامعه می نشیند و بر این مبنا دستمایه ی ضرب المثل، شعر و یا گفتارهای نغز می گردد. در بیان اهمیت رفتار متقابل نسبت به دیگران چه در آغاز آشنایی، همکاری و یا هر احتمال دیگر و چه در زمان پایان این تعاملات جمله ای بر زبان بعضی جاری می شود بدین مضمون که بعضی خوش استقبال و بد بدرقه اند... در چند و چونی این مطلب که بر ذهن ها رسوب کرده دلایل بی شمار است اما قطع به یقین اگر انسان ها رفتاری برآمده از فطرت پاک همراه با رفتاری با رعایت قواعد بازی در هر صحنه داشته باشند هرگز مصداق بدرقه ی بد نخواهند بود. گویی همین دیروز بود که مهندس جمال روشن روان از کرمان روانه مشهد شد و در این وادی رهل اقامت گزید. با شناختی که از این چهره فرهیخته بود به گرمی از ایشان استقبال و سال ها چهره ای آرامش بخش و منشأ اثر در این مرکز شد. اکنون در اتفاقی که سرانجام طبیعی همه خدمتگزاران است؛ همکاری از خیل همکاران، کارشناسی کار بلد و مدیری دلسوخته و بی ادعا پس از 35 سال و اندی صحنه را به دیگران سپرد و در مراسم تودیع که ترجمان و فضایی آکنده از محبت و انسان دوستی و حضوری مالامال از عشق و مهرورزی؛ مصداق این ادعای ما شد که "هم خوش بدرقه ایم" حسن رفتار حاکم بر فرهنگ کار شکل گرفته بین کارکنان در این مرکز، و هم رده های مدیریتی سبب ساز آن شد که بی اغراق ادعا کنیم مادام که این روحیه و تفکر بین همکاران جاری و ساری است:

"هم خوش استقبال و هم خوش بدرقه ایم"

همواره چنین باد...


گزارش مراسم تودیع و معارفه مدیران کل زمین شناسی واکتشافات معدنی منطقه شمال شرق

با حضور معاونین محترم سازمان آقایان دکتر قلمقاش، مهندس برنا، آقای خوشرفتار، جناب آقای حسینی فر و دکتر سعیدی مشاور و مدیر کل حوزه استاندار و آقای شعبانی مشاور استاندار خراسان رضوی همچنین خانم مهندس علیرضائی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، روسای مراکز: تبریز (آقای مهندس فریدی)، اهواز (آقای مهندس اژدری)، شیراز (آقای مهندس یوسفی)، کرمان (آقای مهندی رشیدی) و نیز سایر مدیران استان، اساتید دانشگاه و... مراسم تودیع و معارفه مدیران کل مرکز مشهد برگزار شد.

در این مراسم آقای دکتر قلمقاش معاون زمین شناسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ضمن بر شمردن اهمیت فعالیت های زمین شناسی در منطقه شمال شرق کشور مهندس روشن روان را که بیش از ۳۵ سال با سعی و تلاش فراوان در عرصه های مختلف زمین شناسی کشور فعالیت داشته اند فردی صبور و مدیری لایق دانست و اظهار امیدواری کرد همچنان خدمات نامبرده در راه اعتلای علمی این سرزمین مثمر ثمر باشد. در ادامه این مراسم ابلاغ مدیر کلی آقای دکتر جعفر طاهری از طرف مهندس کره ای معاون محترم وزیر و ریئس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توسط دکتر قلمقاش قرائت شد.

دکتر قلمقاش در این مراسم خدمات قبلی دکتر طاهری در عرصه های مختلف مدیریتی و فنی کشور را کارنامه ای درخشان دانست که با ادامه خدمت در سمت مدیرکلی این مجموعه علمی و فنی می تواند بسیار مفید باشد.

سپس دکتر سعیدی مشاور و مدیر کل محترم حوزه استاندار خراسان رضوی، ضمن تشکر از خدمات مهندس روشن روان، برای دکتر طاهری در سمت مدیر کل جدید این سازمان آرزوی موفقیت نمود، ایشان اظهار داشت خوشبختامه در اثر مدیریت صحیح که در این مرکز حاکم بوده است همواره این مرکز به عنوان یکی از مراکز کارآمد در سطح استان مطرح بوده است، همچنین خانم مهندس علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز تلاش های مهندس روشن روان در سالهای گذشته را ستودنی دانست و برای آقای دکتر طاهری نیز آرزوی موفقیت کرد.

مراسم فوق با شور و شعف فراوان و با  تشویق کارکنان اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق همراه بود که هریک به نوبه خود خدمات و زحمات مدیری توانمند همچون مهندس روشن روان را ارج نهادند و برای ایشان پس از ۳۵ سال خدمت صادقانه در عرصه های فنی و اجرایی کشور آرزوی صحت و سلامتی نمودند.

دیگر مهمانان این مراسم عبارت بودند از آقای مهندس پورفتح اله رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، آقای مهندس نکاحی رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی، آقای مهندس ایازی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی، آقای صفائی کارشناس اداره کل اطلاعات خراسان رضوی، اساتید دانشگاه ها:  آقای دکتر همام (مدیرگروه زمین شناسی دانشگاه فردوسی)، آقای دکتر مظلومی (مدیرگروه زمین شناسی دانشگاه پیام نور)، آقای دکتر ملایی (مدیرگروه زمین شناسی دانشگاه آزاد)، آقای مهندس سلطانی و همچنین خانواده آقای مهندس روشن روان و تنی چند از سایر مهمانان که زینت افزای این مراسم بودند.

در این مراسم عکس هایی با مهندس روشن روان و دکتر طاهری گرفته شد.


دل نوشته همکاران که در مراسم تودیع قرائت شد

سی و پنج سال .....گذر روزها و لحظه ها ..... 

بر پهنه ی دشت های ایران. بر دامن کوه های متروک. به زیر آفتاب تابستان و در سرمای زمستان.

چهره اش سوخته اما با صفا ... دلش به روشنی زلال چشمه سار..... صبور، پایدار، نرم خو.... کدام خاطره را به همراه خواهی برد؟ کدام خاطره را به همراه خواهیم برد؟

چند سال پیش که به اینجا رسیدی، کم حرف و پرکار، کوله تجربه های خاص را گشودی و از درون آن هر روز طرحی نو در انداختی .....با خلوص ونیت پاک...

باورمان نمی شود. چنین زود گذشت ..... سی و پنج سال ...گذر لحظه ها...

یکی یکی به همراهی ات در این راه پیوستیم. یکی زودتر، یکی دیرتر. یکی نزدیک تر، یکی دورتر. دوست داشتی یا نداشتی، نمی دانم. اما ماندی. به خاطر باورِ خوب بودن. به خاطر باورِ از خود گذشتگی برای دیگران. یادمان نمی آید هرگز از کلماتت... که بگویی «من». همیشه بود «ما». 

ساده و بی تکلف و بدون انتظار آمدی، رفتی، شنیدی و باز خودت بودی. قله ای با شکوه و نیرومند. همراه، پشتیبان، شکیبا ... چشم انتظارِ رویش جوانه های ُخرد امروز. بالیدن نهال های کوچک بی تاب.

ماندنت همیشه و همیشه خوش باد...

سلامت و پیروز باشی مرد بزرگ!  


با مهندس روشن روان در فرایند خدمت...

وقتی جام الست را در کوی جانان نوشید؛ انگار طیفی از صبوری، آرامش و خدمت بی ریا، بر او تقدیر کرده بودند. چونان آرام و بی تکلف که پاره ای چشم های ظاهربین قدر او را نشناختند ولی او بود سر بر کار خدمت... 

در تکاپوی نهضت اسلامی مردم ایران دستی داشت در اهتمام به جنبش اجتماعی مومنان و خالص مردمان و در موقع تقسیم غنائم راه خود را برای خدمت جدا کرد و دل مشغولی های روزمره را شوخی بیش ندانست و اینگونه بود که سبکبار سر از ارتفاعات زاگرس، البرز و ایران مرکزی برآورد. 

زردکوه و دنا پیش پایش افق های زیبائی از خدمت ترسیم کرد و رنگ رنگ سنگ ها با قلم دانش او به نقشه درآمد و اینچنین با آن ها هم کلام شد کلامی که طنین آن همواره جاودان خواهد ماند. 

علوم زمین را معبری ساخت برای خدمت در عرصه های مختلف زمین شناسی و اکتشاف و آن هنگام که از محضر اساتید مبرز جرعه ها نوشید سکان مدیریت امور را بر منوال خدمتی صادقانه، در دست گرفت و سال ها در دیار کریمان، کرمان، منشاء اثر و خدمات ماندگار شد. آن زمان که راهی دیارخورشید، خراسان، گردید وجودش مایه آرامش و انسجام بیشتر در مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق شد.

در این دیار امورفنی را همراه با مدیریت در هم آمیخت و اسناد ماندگار دیگری در این وادی از خود به جای نهاد. نقشه و گزارش های متعدد هر کدام سندی است بر خدمات صادقانه اش، هنگامی که نقشه یکپارچه خراسان رضوی را با کمک همکاران تهیه می کرد انگار جمعی متفرق از اسناد را با هم آشتی می داد و آن ها را در کنار هم می چید تا لایه ای بنیادین برای توسعه استان فراهم نماید و اینگونه راهی گشوده شد برای اقدام مشابه توسط سایر همکاران در استان ها و پهنه های دیگر. 

ریز پهنه بندی لرزه ای شهر مشهد که حاصل پیگیری های او و همکاران است به عنوان خدمتی ماندگار در حال و آینده مبنای بسیاری از تحلیل های مهندسی در مدیریت کلان شهر مشهد باقی خواهد ماند و موارد فراوانی از این دست. 

در انجام امور مدیریتی چنان آرام و ساکت کار می کرد که شاید بسیاری دقت نظرهای او را 

نمی دیدند نظم و انضباط اداری، مقید به تکالیف اداری و پاسخ سازنده به دستور العمل های فنی و اجرایی و ارزیابی عملکرد همکاران و اینچنین پیوسته سر بر کار خدمت و خدمت و خدمت... 

اینک اگر  چه او به افتخار بازنشستگی نائل می شود ولی راه، منش، شخصیت و مرام علمی و اخلاقی اش به عنوان الگویی ماندگار فرا روی همکاران به یادگار می ماند. 

این است سرانجام اهالی کوی خدمت:

جای گرفته در قله ی ارزش ها و زنده در یاد همگان

هنوز جامعه منتظر خدمات بیشتر و بیشتری از سرپنجه توش و توان علمی، فنی و اجرائی او می باشد. اطمینان داریم که این توان به ثمر خواهد نشست و عطر خدمات والاتر و بالاتری به کشور و جامعه ارزانی خواهد شد. انشاء الله...

 

نظری بر مهم ترین فعالیت های علمی مهندس روشن روان:

۱- سبزه ئی، مسیب، روشن روان ، جمال، ۱۳۶۳، مطالعات مقدماتی رخداد آزبست آبی در گنبدهای نمکی اطراف حاجی آباد،مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری گزارش داخلی، ۳۹ ص.

۲- سبزه ئی ، مسیب ، روشن روان ، جمال ، ۱۳۶۴ ، گزارش اکتشافات تفصیلی براکس خاتون آباد، مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان، گزارش داخلی ۲۰ ص.

۳- سبزه ئی، مسیب، روشن روان، جمال ، ۱۳۶۴ ، اشراقی ، صفر علی ، اکتشافات تفصیلی سولفات سدیم موجود در خاکسترهای آتشفشانی کراترهای منطقه حسنعلی راین ، مدیریت زمین شناسی جنوب خاوری ، کرمان ـ گزارش داخلی ۲۷ ص.

۴- سبزه ئی، مسیب، روشن روان ، جمال ، ۱۳۶۴ ، ماسه های گرانیتی نیرو کاربردهای صنعتی آن، مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۱۹ ص.

۵- سبزه ئی، مسیب، علائی مهابادی، سلیمان ، روشن روان، جمال، ناظم زاده شعاعی ، مسعود، ۱۳۶۵ ، گزارش مقدماتی مطالعات زمین شناختی و سنگ شناختی مرمرها و اسکارنهای منطقه ده بالا یزد ، مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۳۵ ص.

۶- سبزه ئی، مسیب، روشن روان ، جمال، شعاعی، مسعود ، علائی مهابادی ، سلیمان ، ۱۲۶۵ ، اکتشافات فلدسپات و کائولن در منطقه یزد ـ مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۶۲ ص.

۷- روشن روان ، جمال ، پارسا ، نسیم ، ۱۳۶۵ ، گزارش زمین شناسی و منابع معدنی حوضه دوران چهارم سیرجان ـ شهر بابک مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ گزارش داخلی ۳۹ صفحه 

۸- سبزه ئی ، مسیب ، زکریائی ، سعید ، روشن روان ، جمال ، ۱۳۶۷ ، گزارش اکتشافات مواد معدنی منطقه ندوشن و خلیل اباد عقدا، مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ، گزارش داخلی ۴۲ ص.

۹- روشن روان ، جمال ، ناظم زاده، شعاعی، مسعود، عزیزان، حبیب االه ، ۱۳۶۸ ، گزارش اکتشافات مقدماتی مواد اولیه سیمان در منطقه جیرفت ـ مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۳۲ ص.

۱۰- سبزه ئی، مسیب ، روشن روان، جمال ، نعمت ، لقمان ، ۱۳۶۸ ، مطالعه و بررسی ذخایر سنگهای آهکی اطراف یزد به منظور تولید آهک هیدراته ، شرکت شن و ماسه زرین یزد ، ۲۶ ص.

۱۱- روشن روان ، جمال ، عزیزان ، حبیب االه ، ناظم زاده ، شعاعی ، مسعود ، ۱۳۶۸ ، گزارش طرح مطالعات مواد اولیه سیمان در منطقه کهنوج ، مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۲۵ ص.

۱۲- روشن روان ، جمال ، ۱۳۶۸ ، گزارش اکتشافات مقدماتی خاک رس در منطقه کبوتر خان ، مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری  کرمان ـ گزارش داخلی ۹ ص.

۱۳- سبزه ئی ، مسیب ، روشن روان ، جمال ،آنتیکی نژاد ، حسین ، نوازی ، مینا ، ۱۳۷۰ ، مقدمه ای بر زمین شناسی و کانی شناسی لاتزیت ناحیه بلبلوئیه ، شرکت توسعه علوم زمین ، ۵۱ ص.

۱۴- روشن روان ، جمال ، عزیزان ، حبیب االه ، ناظم زاده ، شعاعی ، مسعود ، ۱۳۷۰ ، گزارش اکتشافات مقدماتی بیوتیت در منطقه ساغند ، شرکت توسعه علوم زمین . ۳ ص.

۱۵- روشن روان ، جمال ، ناظم زاده شعاعی ، مسعود ، عزیزان ، حبیب االه ، ۱۳۷۰ ، گزارش زمین شناسی و اکتشافات مقدماتی سنگ آهک منطقه باغ میمون یزد ، شرکت توسعه علوم زمین ، ۲۷ ص. 

۱۶- روشن روان، جمال، عزیران ، حبیب االه ، انتیکی نژاد ، حسین ، ۱۳۷۰ ، گزارش اکتشافات مقدماتی معدن هامانه ، مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۲۶ص.  

۱۷- روشن روان ، جمال ، عزیزان ، حبیب االه ، ۱۳۷۰ ، گزارش اکتشافات مقدماتی سنگ چینی چاه چغوک ، مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۲۶ ص.

۱۸- روشن روان ، جمال ، ناظم زاده شعاعی ، مسعود ، عزیزان ، حبیب االه ، ۱۳۷۰ ، گزارش معدن سنگ چینی ، چاه بره  شمالی ـ شرکت توسعه علوم زمین ـ ۲۵ ص.

۱۹- روشن روان، جمال، عزیزان، حبیب االه، ۱۳۷۰، گزارش مقدماتی پتانسیل یابی زون گسلی دهشیر در منطقه ندوشن مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۲۲ ص.

۲۰- روشن روان ، جمال ، ناظم زاده شعاعی ، مسعود ، عزیزان ، حبیب االه ، ۱۳۷۱ ، گزارش مقدماتی زمین شناسی و منابع معدنی حوضه کواترنری شهداد ـ مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزرش داخلی ۵۷ ص. 

۲۱- روشن روان ، جمال ، ناظم زاده شعاعی ، مسعود ، عزیزان ، حبیب االه ، ۱۳۷۲ ، گزارش پایانی عملیات اکتشافی معدن سنگ چینی چاه سبز ، شرکت توسعه علوم زمین ، ۱۱ ص.

۲۲- قاجار ، محمد حسن ، ناظم زاده شعاعی ، مسعود ، عزیزان ، حبیب االه ، روشن روان ، جمال، ۱۳۷۵ ، زمین شناسی حوضه کرمان در طول نئوژن و کواترنری ـ مدیریت زمین شناسی منطقه جنوب خاوری ـ کرمان ـ گزارش داخلی ۷۶ صفحه ، انگلیسی

۲۳- گزارش اکتشافات نیمه تفصیلی ، سیمان در منطقه بردسکن ـ مدیریت زمین شناسی منطقه شمال شرق ج ـ طاهری ج ـ روشن روان ، ۱۳۸۱ ، ۵۱ ص. 

۲۴- گزارش اکتشافات پی جوئی مواد اولیه سیمان در منطقه درگز ، ۱۳۸۲

۲۵- روشن روان، جمال؛ صفری، محمد؛ عزمی، حسن؛ گزارش زمین شناسی معدنی ۱:۲۰۰۰۰ خونیک

26- تلفیق و یکپارچه سازی نقشه ۱:۲۵۰٫۰۰۰ استان خراسان رضوی


نقشه های زمین شناسی تهیه شده:

۱- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ کر سفید چاپ نهایی ـ روشن روان ـ جمال ـ بهروز امینی

۲- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ چاهک ۱۹۹۴ جمال روشن روان ـ صفر علی اشراقی

۳- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ زردو ۱۹۹۴ جمال روشن روان ـ صفر علی اشراقی

۴- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ نیریز ۱۹۹۶ جمال روشن روان ـ صفر علی اشراقی

۵- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ قطروئیه ۱۹۹۹ صفر علی اشراقی ـ روشن روان جمال

۶- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ گل گهر ۱۹۹۶ صفر علی اشراقی ـ جمال روشن روان ـ مسلم سراج

۷- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱خبر ۱۹۹۶ جمال روشن روان ـ مسعود ناظم زاده شعاعی ـ حبیب االه عزیزان

۸- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ سیرجان ۱۹۹۶ جمال روشن روان ـ صفر علی اشراقی

9- تهیه نقشه۱۰۰۰۰۰/۱ باغات ۱۹۹۶جمال روشن روان، مسعود ناظم زاده شعاعی، حبیب االه عزیزان

10- تهیه نقشه ۲۵۰۰۰۰/۱ نیریز ۱۳۷۲ مسیب سبزه ئی، جمال روشن روان، صفرعلی اشراقی

۱۱- تهیه نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ دهشیر ۱۹۹۷ جمال روشن روان

۱۲- تهیه نقشه ۵۰۰۰۰/۱ دوران چهارم در مناطق سیرجان ـ شهر بابک ـ کرمان ـ جمعا ۳۰ برگ

۱۳- نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ بزنگان ۱۳۸۲ روشن روان، جمال- نواب پور

۱۴- نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ موسویه ۱۳۸۵ روشن روان، جمال

۱۵- نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ مزدوران-شیرتپه۱۳۸۳ روشن روان، جمال-مافی، آبرادات 

۱۶- نقشه ۲۰۰۰۰/۱ کوه خونیک با گزارش اکتشافی

۱۷- نقشه ۵۰۰۰۰/۱ منطقه عسلویه به نسبت ۳۵۰۰ کیلومتر مربع به همراه گزارش

۱۸- نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ خانگیران و سرخس ۱۳۸۳ روشن روان، جمال؛ مافی، آبرادات

۱۹- نقشه ۱۰۰۰۰۰/۱ چهچهه۱۳۸۷ درحال چاپ


طرح های اجرا شده:

۱- طرح فلدسپات و کائولن در منطقه یزد

۲- طرح پتانسیل یابی زون گسلی دهشیر

۳- طرح بررسی رسوبات دوران چهارم استان کرمان

۴- طرح اکتشافات براکس خاتون آباد

۵- طرح اکتشافات تفصیلی سولفات سدیم راین

۶- طرح اکتشافات مقدماتی معدن هامانه یزد

۷- طرح سیمان بردسکن

۸- طرح سیمان کهنوج و جیرفت

طرح های اکتشافی تهیه شده:

۱- طرح اکتشافی معدن سنگ آهک باغ میمون یزد ـ شرکت سیمان سفید همگامان یزد

۲- طرح اکتشافی معدن سنگ چینی چاه بره شمالی

۳- طرح اکتشافی معدن مس شاهزاده عباس رفسنجان

۴- طرح اکتشافی معدن سنگ چینی چاه سبز

۵- طرح اکتشافی معدن چینی چاه چغوک

۶- طرح اکتشافی معدن سنگ چینی جنوب بافت

۷- طرح اکتشافی معدن سنگ چینی زر آب بافت

۸- طرح اکتشافی معدن سنگ چینی آق شتیل

۹- طرح اکتشافی کرومیت معدن سرشیا

۱۰- طرح اکتشافی  کرومیت معدن برنطین در استان هرمزگان


دوره های آموزشی گذرانده شده:

۱- دوره آموزشی دانش مدیریت پروژه PMBOK

۲- هفت دوره کامل مهارت های فناوری اطلاعات ICDL

۳- روش تهیه نقشه های زمین شناسی کاربردی

۴- دورسنجی در زمین شناسی

۵- روش تحقیق

۶- دوره های مختلف مدیریتی جمعا به مدت ۶۵۰ ساعت شامل– بهبود مدیریت– مدیریت مشارکتی– مدیریت اقتضائی– مدیریت منابع انسانی – مدیریت میانی – مدیریت پایه – ارزشیابی کارکنان– ضرورت تحول در مدیریت – مدیریت تکمیلی پایه – مدیریت تحول و نوآوری – جایگاه خدمات مدیریت طرح – تخلیه تلفنی


توضیحات تکمیلی:

۱- عضو سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان رضوی

۲- دارای رتبه ارشد طراحی و رتبه ارشد نظارت از سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان رضوی

۳- دارای پروانه نظارت بر معادن

پیام ها:

loader
لینک های تصویری