پیک خبری 8، بهار در آئینه خبر

1396/03/31 تعداد بازدید: 3016
print
پیک خبری 8، بهار در آئینه خبر

تهیه کننده: جعفر رکنی


در راستای حمایت‌های دکتر خباز از پروژه موزه علوم زمین مشهد دیداری دو جانبه صورت گرفت. (18/2 /95)
دکتر خباز، استاندار فعلی استان سمنان و معاون پیشین تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور، در دیدار مشترک با دکتر طاهری مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق بر استفاده از ظرفیت‌های علوم‌زمین در توسعه کشور تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، در دیدار دو جانبه ای که در استانداری سمنان صورت گرفت، دکتر خباز اهداف راه اندازی پروژه پارک موزه علوم زمین در مشهد را که قبلا از آن پروژه بازدید کرده بود، بسیار مطلوب ارزیابی کرد و بر همت مسئولان در اختصاص اعتبار لازم جهت تکمیل آن تاکید کرد.
در این دیدار دکتر طاهری، مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، از حمایت ها و پیگیری های قبلی دکتر خباز از پروژه  پارک موزه علوم زمین تشکر کرد و گزارشی از روند پیگیری ها و ارائه کار پروژه یاد شده ارائه داد. در این دیدار همچنین گزارشی از فعالیت‌های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در پروژه‌های ژئوفیزیک هوایی ارائه و موضوع پهنه‌های اکتشافی در مناطق مختلف شرق و شمال شرق کشور ارائه و مورد بحث قرار گرفت.
 
 
اعزام اکیپ‌های فنی به پهنه‌های اکتشافی و ادامه روند تهیه نقشه‌های 1:25000 زمین‌شناسی
به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق علی رغم محدودیت‌های اعتباری با پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت مسئولین محترم، هشت اکیپ‌ اکتشافی و زمین شناسی در طول بهار 95 به مناطق مختلف استان‌های خراسان شمالی و رضوی اعزام شدند. عملیات اکتشافی پهنه خراسان شمالی با هماهنگی و پیگیری نمایندگی این اداره کل در بجنورد و با اعزام نیروهای فنی جهت برداشت‌های اکتشافی و زمین شناسی دنبال می‌شود. همچنین تکمیل نقشه‌های 1:25000 زمین شناسی منطقه سبزوار با پیشرفت بالای 70 درصد عملیات صحرایی در ابتدای فصل به 95 درصد افزایش یافت.

مراسم روز موزه (27-28/2/95)
به مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه (18 ماه می)، موزه علوم زمین مشهد امسال افزون بر فراهم نمودن امکان بازدید رایگان عمومی، دو برنامه ویژه نیز برگزار نمود. در روز 27 اردیبهشت با دعوت قبلی پذیرای خانواده ها و میهمانان همکاران بود و در روز 28 اردیبهشت نیز از جمعی از پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان مشهد دعوت به عمل آورد. در این مراسم میهمانان محترم ضمن بازدید از موزه و پروژه پارک موزه علوم زمین از نمایشگاه اختصاص یافته به کانی‌های مورد استفاده در پزشکی و داروسازی نیز دیدن نمودند. پس از آن آقای دکتر معظمی (دندانپزشک، محقق و عضو شورای عالی مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد)، در مورد "ارتباط زمین شناسی با رشته های مختلف علوم پزشکی" و خانم مهندس پرورش درباره "اهمیت مطالعات زمین شناسی پزشکی در سه حوزه بیماری‌های ژئوژنیک، فرآیندهای زمین شناختی موُثر در بهداشت جامعه و کاربرد مواد معدنی در داروسازی" سخنرانی نموده و مباحث مرتبط بین علوم زمین، پزشکی و داروسازی را مطرح که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. موزه علوم زمین در نظر دارد تا با برگزاری چنین نشست هایی، مباحث بین رشته ای بیشتر توسعه یابند.
 
تقدیر از کارشناسان اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق در مجمع نظام مهندسی معدن (30/2/95)
به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق در مجمع عمومی سالیانه نظام مهندسی معدن دو نفر از کارشناسان این اداره کل به جهت تهیه مطلوب طرح‌های اکتشاف محدوده‌های اکتشافی و تهیه گزارش نهایی از میان طرح‌ها و گزارشات رسیده در سال 94 به این سازمان انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این مراسم خانم محبوبه پرورش جهت تهیه طرح اکتشاف و آقای محمد جعفری جهت تهیه گزارش نهایی مورد تقدیر رئیس سازمان نظام مهندسی معدن قرار گرفتند.
 
برگزاری مراسم روز زمین پاک با حضور کارکنان اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق در منطقه گردشگری هفت حوض مشهد (1/2/95)
در آستانه دوم اردیبهشت ماه، روز زمین پاک، تعدادی از کارکنان اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق با حضور در ارتفاعات منطقه گردشگری هفت حوض مشهد نسبت به پاک سازی منطقه اقدام کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسط کارگروه ارتباطات، آموزش و اطلاع رسانی و با همکاری اداره امور اداری و مالی در یک برنامه 2 ساعته تعدادی از کارکنان این اداره کل در منطقه گردشگری هفت حوض مشهد که در حوضه آبریز سد طرق واقع شده است حضور یافته و نسبت به پاکسازی زباله‌ها و مواد غیر بازیافت این ناحیه اقدام کردند. این برنامه در هوایی بهاری و در دامنه های پر از سبزه و گل این منطقه انجام شد و با توجه به پاکسازی و جمع آوری زباله ها ابراز رضایت و خرسندی کارکنان را در پی داشت.
کارکنان این اداره کل در پایان این برنامه با صرف صبحانه در هوای کوهستانی و مفرح منطقه با انرژی مضاعف به محل کار خود بازگشتند.
 
بازدید دکتر قادری‌فر، مدیر کل محترم دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از موزه علوم زمین (18/2/95)
مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به مشهد سفر کرده بود در روز شنبه، هجدهم اردیبهشت ماه از مرکز تحقیقات و موزه جامع علوم زمین در مشهد و مرکز مستندات و نمونه های زمین شناسی و اکتشاف دیدن کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، در جلسه مشترکی که با حضور آقای دکتر ابراهیمی از دانشگاه فردوسی مشهد و آقای مهندس پیش بین، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران و دکتر قادری‌فر در محل این اداره کل تشکیل شد، ابتدا آقای دکتر طاهری ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، گزارش کوتاهی از فعالیت‌های فنی و اجرایی سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور و مراکز منطقه ای را عنوان کرد؛ سپس درخواست توجه بیشتر مسئولان مخصوصاً در معاونت علمی ریاست جمهوری به کانون‌های علمی و پژوهشی و مباحث علوم زمین را مطرح نمود.
آقای دکتر قادری‌فر نیز ضمن مهم دانستن این موضوع از اداره کل زمین شناسی شمال شرق و مسئولین دست اندرکار که با حداقل اعتبارات و می‌توان گفت با دست خالی نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته اند، تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک و با توجه بیشتر، این موزه به یک مرکز تحقیقات علمی با مقیاس منطقه ای تبدیل شود. دکتر قادری فر احتمال بازدید معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری از این موزه را در آینده نزدیک مطرح نمود.

برگزاری نمایشگاه کتب خریداری شده از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل کتابخانه اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق (1/3/95)
نمایشگاهی از کتب خریداری شده و گزارشات تحویلی جدید به کتابخانه در محل کتابخانه اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، سمائی مسئول کتابخانه این اداره کل هدف از برگزاری این نمایشگاه را اطلاع از منابع جدید کتابخانه‌ای شامل کتب جدید خریداری شده و گزارشات تحویلی به این کتابخانه در طول یک سال دانست که با نظرسنجی به عمل آمده مورد رضایت و استقبال کارشناسان و دانشجویان مراجعه کننده به این اداره کل قرار می‌گیرد.
یادآوری می‌شود مدارک موجود در کتابخانه این اداره کل شامل: کتاب، گزارش، پایان نامه و... می‌باشد که در طول سال گذشته از 5411 مدرک به 5703 مدرک افزایش یافته است.
 
نمایی از نمایشگاه کتب خریداری شده از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در کتابخانه مرکز
 
بازدید نماینده اعزامی معاونت اجرایی رئیس جمهوری از پروژه پارک موزه علوم زمین (10/3/95)
نماینده اعزامی از حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری که پیگیر مصوبات سفر هیئت محترم وزیران به استان خراسان رضوی است، با دعوت این اداره کل از پروژه پارک موزه علوم زمین بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، آقای شاهمرادپور که پیگیر پیشرفت فیزیکی و انجام مصوبات سفر هیئت محترم وزیران به استان خراسان رضوی است، در پایان بازدید از پروژه پارک موزه علوم زمین در جلسه مشترکی با دکتر طاهری مدیرکل منطقه شمال شرق ضمن اظهار خشنودی از ساخت این پروژه در شهر مقدس مشهد گفت: پروژه پارک موزه علوم زمین از روند خوبی در ساخت آیتم‌های موزه ای بهره گرفته و می‌تواند الگوی کشوری در نوع خود باشد. آقای شاهمرادپور قول مساعد داد مسائل و مشکلات اعتباری این پروژه را به مسئولین منتقل نماید.
در این جلسه دکتر طاهری نیز سابقه تصویب پروژه پارک موزه را تشریح و بر اهمیت حفظ مستندات در حوزه علوم زمین تاکید کرد.
بازدید آقای شاهمرادپور از موزه و پارک موزه‌ی علوم زمین
 
صدور پروانه تأسیس موزه و پارک موزه علوم زمین مشهد از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور (3/3/95)
پروانه تأسیس موزه و پارک موزه علوم زمین مشهد با پیگیری‌های به عمل آمده و تهیه مدارک و مستندات لازم همچنین ارائه طرح‌های توجیهی و محتوایی توسط مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی‌– فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خرداد ماه 1395 طی شماره 6855/952503 مورخه 3/3/95 صادر و به اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق ابلاغ گردید.
روند اخذ مجوز فعالیت‌های مستمر و دائمی موزه‌ها توسط این مرجع قانونی طی سه مرحله می‌باشد که مرحله اول پروانه تأسیس موقت می‌باشد که در صورت انجام فعالیت‌های توسعه‌ای و گزارشات لازم این پروانه با مدت اعتبار 3 سال و نهایتاً به مجوز مستمر و دائمی تبدیل می‌شود.
لازم به یادآوری است اداره موزه و مستندات علوم زمین در زیرمجموعه نمودار مصوب این اداره کل امور فعالیت های موزه و مستندات علوم زمین را پیگیری می‌نماید.

برگزاری نشست سالانه کارکنان اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق (24/1/95)
طبق روال همه ساله و در راستای بازبینی عملکرد سال گذشته و برنامه های فرا رو، نشست سالانه کارکنان با حضور مدیر کل و معاونین در محل آمفی تئاتر اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق این نشست با برنامه ریزی کارگروه ارتباطات، آموزش و اطلاع رسانی در تاریخ 24/1/95 در محل آمفی تئاتر با حضور و مشارکت فعال تمامی همکاران برگزار گردید. در این جلسه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد، برنامه های حوزه های زمین شناسی، اکتشافات و امور اجرایی این اداره کل توسط معاونین ارائه گردید و سپس آقای دکتر طاهری مدیر کل محترم ضمن مروری بر برنامه‌های سال گذشته به تدوین برنامه میان مدت اشاره کرد که با تلاش و جدیت و زحمات فراوان بخش‌های فنی و اجرایی در سال 94 تهیه شده و به سازمان مرکزی ارسال گردیده است تا بر مبنای برنامه‌ها و اهداف اعتبارات با توزیع منطقی، توزیع و در راستای ارزیابی و سنجش فعالیت ها دارای یک وزن منطقی و متعارف باشد.
دکتر طاهری همچنین با بیان برنامه‌های سال جاری این اداره کل توجه به تکمیل نقشه‌های زمین‌شناسی 1:25000 در دست اقدام همچنین تکمیل اکتشافات در پهنه های معرفی شده در خراسان شمالی و جنوبی پرداخت و پتانسیل کارشناسان این اداره کل را در راستای مدیریت کلیه پروژه های فنی بالا دانست. دکتر طاهری در این جلسه همچنین ضمن تشریح وضعیت سازماندهی جدید در این اداره کل انتصاب معاونان در راستای تقویت و شناسایی نیروهای مستعد دانست و اظهار امیدواری کرد برنامه های تدوین شده معاونان در حوزه های مختلف زمین شناسی، اکتشاف و امور اجرایی این اداره کل را همچنان بالنده و پرتوان نگه دارد. در پایان این جلسه رؤسای ادارات ابلاغ های جدید خود را از معاون مربوطه دریافت کردند.
نشست سالانه کارکنان اداره کل مشهد در سال 95
 
روابط عمومی این اداره کل، موفقیت موزه علوم زمین مشهد را در کسب رتبه ‌ برتر کشوری در زمینه‌های گوناگون را در سه سال پیاپی، تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای تمامی دست اندرکاران دارد.

 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری