پیک خبری 9، پیک بی خبری

1396/03/31 تعداد بازدید: 3006
print
پیک خبری 9، پیک بی خبری

این سرفصل گریزی است به پاره ای نکات که یا از آن بی خبریم و یا در مشغله ی کارهای مختلف کمتر به آن توجه نموده و یا می نمائیم، ولی هر چه باشد دستمایه ای از مضامین طنز و جدی است که توجه ما را بیشتر به خود جلب نماید. انشاء ا...

  • آیا می دانید که:

مواد قانونی مختلف در حقیقت ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند که به میزان توجه و تسلط مجریان می‌تواند در پیشبرد امور کارگشا و مؤثر واقع شوند ولی چنانچه مورد بی‌مهری و کم توجهی قرار گیرند تحقق اهداف مورد نظر در تدوین آن قانون هم با چالش جدی مواجه می‌شود.

در این ارتباط، خوب است بدانید بر اساس ماده 112 آئین نامه اجرایی قانون معادن مصوب 22/8/1392 که در روزنامه رسمی شماره 19905 مورخ 16/4/1392 چاپ شده، تکلیف روشنی برای دولت فرض شده است.

ماده 112- وزارت (صنعت، معدن و تجارت) موظف است به منظور ترویج فرهنگ معدن‌کاری و افزایش سرمایه اجتماعی بخش معدن از جمله ژئوتوریسم و موزه‌های معدنی، اعتبارات لازم را برای اطلاع رسانی و سایر موارد مرتبط در بودجه سنواتی خود پیش بینی کند.  چنین باد. انشاءا...

 

◙ ◙ ◙ ◙

 

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور 100 سال دیگر:

زمان تهیه خبر ساعت 11 صبح روز 8شنبه! سال 1495

روزگاری بود عده‌ای از کارشناسان علم الارض برای کشف حقایق و شناخت دقایق اطراف و اکناف این مرز و بوم با زحمت و مرارت‌های زیاد رنج سفر تقبل کرده عازم نواحی صعب العبور شده و عرق ریزان نسبت به برداشت‌های فنی اقدام می‌کردند و با حوصله فراوان نقشه و گزارش‌هایی تهیه می‌کردند که گواه زحمات اجداد ما می‌باشد. اما امروز در سال 1495 به مدد تکنولوژی، ما همه آن کارها را کنار گذاشته و از پشت کامپیوتر و با پهباد، مهندسی می‌کنیم و نقشه‌های زیاد تهیه کرده و معادن بزرگی را کشف کرده‌ایم، اما متاسفانه کسی حاضر نیست برای استخراج آن‌ها عازم این نواحی شود و قرار است بررسی‌های علمی و ژنتیکی صورت پذیرد بلکه از نوادگان اجداد سخت کوش کسی پیدا شود و حاضر شود برای معدن‌کاری راهی کوه و بیابان شود، لذا به موجب این نوشته هر کس از نوادگان آقانباتی، بربریان افتخار‌نژاد و... آدرسی سراغ دارد به اداره روابط عمومی اجداد العلما خبر دهد.

روابط عمومی اداره اجداد العلمائی زمین شناسی و اکتشافات معدنی

 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری