7.3 میلیون تن کانسنگ طلای اکتشاف شده در منطقه شمال شرق کشور جهت سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شد.

1396/11/21 تعداد بازدید: 3157
print
7.3 میلیون تن کانسنگ طلای اکتشاف شده  در منطقه شمال شرق کشور جهت سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شد.

7/3 میلیون تن ذخایر کانسنگ طلا که توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در منطقه شمال شرق کشور اکتشاف شده بود جهت سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شده است.

 به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق دکتر جعفر طاهری مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق با تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ذکر خلاصه ای از روند تشکیل مراکز منطقه ای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور فعالیت های کارشناسان اداره کل منطقه شمال شرق در سالهای اخیر را قابل توجه دانست و بر توجه به سرمایه انسانی بعنوان رکن اصلی مطالعات پایه زمین شناسی و اکتشاف در این منطقه تاکید کرد. 

دکتر طاهری با یادآوری اکتشافات کانسنگ طلا که در 8 سال اخیر جهت سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار گردیده است 7/3 تن کانسنگ طلا با عیار اقتصادی را از افتخارات این سازمان در منطقه شمال شرق دانست که پس از اخذ گواهی کشف جهت سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار گردیده است.
طاهری 600 هزارتن کانسنگ عنصر آنتیموان با عنصر همراه طلا را در سه منطقه از استان های خراسان رضوی و جنوبی را در آستانه واگذاری به بخش خصوصی اعلام کرد و از ادامه اکتشاف طلا در مناطق کاشمر، بردسکن، خواف و بجستان در سال جاری خبر داد که با تامین اعتبار آن از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در آینده ای نزدیک با اخذ گواهی کشف آماده واگذاری به بخش خصوصی خواهد بود.
وی افزود: شناسایی ظرفیت های بالقوه برای به فعلیت رساندن توان معدنی کشور نیاز به بررسی های سطحی و تحت الارضی دارد که این اداره کل با امکانات سخت افزاری و منابع انسانی کاربلد، رسالت خود را در این بخش به انجام می رساند.
اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق به مرکزیت کلان شهر مشهد در حقیقت بررسی های زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را پوشش می دهد.
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری