تجهیز پارک موزه علوم زمین مشهد به میکروسکوپ مخصوص جهت تشخیص سنگ ها، فسیل ها و کانی های معدنی به طور ملموس

1402/09/29 تعداد بازدید: 27898
print
تجهیز پارک موزه علوم زمین مشهد به میکروسکوپ مخصوص جهت تشخیص سنگ ها، فسیل ها و کانی های معدنی به طور ملموس

به گزارش روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین مشهد گفت: با بهره برداری از میکروسکوپ ویژه بازدیدکنندگان در موزه علوم زمین اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی مشهد، بازدیدکنندگان می توانند با نحوه تشخیص و ویژگی های سنگ ها، کانی ها، فسیل ها و کانه های معدنی به طور ملموس آشنا شوند.

 به گفته خانم محبوبه پرورش، نظر به جذابیت دنیای رنگ و نور در دانش علوم زمین در مقیاس میکروسکوپی، فراهم ساختن زیرساختی که بازدیدکنندگان بخصوص در بخش دانش‌آموزی با مفاهیم مرتبط با خواص نوری نمونه‌ها آشنا شوند، به جذابیت و محتوی علمی این مجموعه کمک زیادی کرده است.

وی ادامه داد: با ساخت، جانمایی و راه‌اندازی میکروسکوپ ویژه در موزه علوم زمین مشهد، استقبال درخور توجه دانش‌آموزان و سایر بازدیدکنندگان و نیز نظرات مثبت استادان دانشگاه و دانشجویان علوم‌زمین جلب شده است.

پرورش با بیان این‌که، این میکروسکوپ قابلیت ارائه سه مقطع نازک میکروسکوپی را بطور همزمان در سه نور عبوری، پلاریزان و انعکاسی دارا است؛ افزود: اهتمام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به ترویج علم و ارتقای جایگاه دانش زمین در جامعه، پشتیبانی از ایده‌های نو و کاربردی در موزه را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این میکروسکوپ طبق سفارش موزه علوم زمین اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی مشهد توسط شرکت کارشناسان شرکت دانش‌بنیان انگاره فیزیک توس با مدیریت آقای هادی طباطبایی‌یزدی طراحی و ساخته شده و هیچ نمونه مشابه خارجی ندارد.

شایان ذکر است؛ این میکروسکوپ سفارشی جهت استفاده در بازدیدهای موزه به صورتی طراحی شده که ضمن اینکه ظاهر یک میکروسکوپ حرفه‌ای را دارد، می‌تواند بهترین کارایی را در یک بازدید گروهی از خود به نمایش بگذارد.

 

 

تجهیز پارک موزه علوم زمین مشهد به میکروسکوپ مخصوص جهت تشخیص سنگ‌ها، فسیل‌ها و کانی‌های معدنی به‌طور ملموس

 

 

 میکروسکوپ ویژه موزه علوم زمین 1

میکروسکوپ ویژه موزه علوم زمین 2 

پیام ها:

loader
لینک های تصویری