اولین نشست صمیمی تعدادی از کودکان و نوجوانان علاقه مند به دیرینه شناسی، در محل پارک موزه علوم زمین برگزار شد.

1403/02/20 تعداد بازدید: 3170
print
اولین نشست صمیمی تعدادی از کودکان و نوجوانان علاقه مند به دیرینه شناسی، در محل پارک موزه علوم زمین برگزار شد.

 کودکان و نوجوانان صاحب دانش و پژوهشگر در حوزه دیرینه شناسی در پارک موزه علوم زمین گرد هم آمدند. این جلسه که با حضور دکتر قادری، دیرینه شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در شناسایی و راهبری استعدادهای خاص دانش زمین، جهت دهی به ایشان و بهره گیری از توان و اشتیاق این کودکان و نوجوانان در موزه علوم زمین مؤثر بوده  و در نشر دانش و آگاهی به جامعه نقش مهمی را ایفاء خواهد کرد.

خانم دکتر پرورش، رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین، اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق مشهد، هدف از برگزاری این جلسه را هویت بخشی علمی به توانمندی کودکان و نوجوانان علاقه مند به دیرینه شناسی و به طور ویژه دایناسورها و استفاده از انرژی و اشتیاق ایشان در برنامه های پیش رو در موزه دانست. ایشان برگزاری این نشست را نقطه آغاز شکل گیری یک حرکت مستدام در موزه در جهت ترویج علم معرفی کرد.

دکتر قادری نیز ضمن ابراز خرسندی از قرار گرفتن در جمع پرنشاط این مجموعه با ارائه توضیحاتی در خصوص دانش دیرینه شناسی و وضعیت این گرایش علمی در کشور و جهان، این جلسه را در زمینه آگاهی بخشی صحیح به کودکان و نوجوانان حائز اهمیت دانست.

آقای دانیال موجودی، دبیر زمین شناسی آموزش و پرورش که راهبری این دانش آموزان را عهده دار شده بود، ضمن تشکر از هماهنگی برگزاری این نشست، حضور دانش آموزان در پارک موزه علوم زمین را، فرصت مغتنمی برای ساماندهی و ایجاد انگیزه در ایشان دانست. وی در پایان جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ارائه صحیح در موزه، از این دانش آموزان به عنوان راهنمایان افتخاری موزه یاد کرد.

 در پایان جلسه بحث و بررسی در خصوص دایناسورها در محل اتاق فیلم موزه برگزار ومورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

 

 

 

پیام ها:

loader
آخرین اخبار
لینک های تصویری