بازدید معاون گردشگری و معاون آموزش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی از پارک موزه علوم زمین

1403/02/10 تعداد بازدید: 4264
print
بازدید معاون گردشگری و معاون آموزش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی از پارک موزه علوم زمین

دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، معاونت محترم گردشگری اداره کل میراث فرهنگی به اتفاق همراهان از پارک موزه موزه علوم زمین مشهد بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید، بیدخوری، معاون گردشگری، موزه علوم زمین را به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل‌های جذب گردشگر برشمرد و از تلاش هایی که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در راه اندازی و توسعه این مجموعه داشته، قدردانی کرد. در جلسه ای که در حاشیه این بازدید با حضور شریفی، معاون زمین شناسی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، صورت گرفت بر لزوم همکاری مشترک موزه علوم زمین در حوزه های مختلف تأکید شد.
در این جلسه، پرورش، رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه اداره موزه، این بازدید و نشست را نقطه عطف مهمی در شکل گیری روابط مؤثر در سطح استان دانست که می‌تواند رونق موزه و نیز ارتقاء سطح آگاهی جامعه نسبت به دانش زمین را به دنیال داشته باشد.
دکتر علی اکبر احمدزاده، رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری خراسان رضوی، تربیت و آموزش راهنمایان گردشگری با دیدگاه زمین شناسی و تقویت و لزوم توجه به پدیده های زمین شناسی در برنامه ریزی تورهای گردشگری را خواستار شد. 
یوسف بیدخوری، معاونت گردشگری استان، معرفی مسیرهای زمین گردشگری و لزوم حفظ و توسعه ژئوسایت‌ها را حائز اهمیت دانست. ایشان و گروه همراه، ضمن بازدید از پارک موزه علوم زمین مشهد از سامانه جامع نمونه ها نیز بازدید کردند و از فراهم بودن چنین زیرساخت هایی در استان، ابراز خوشوقتی کردند. 
هادی شریفی، معاون زمین شناسی اداره کل منطقه شمال شرق در پایان جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص پتانسیل بالای استان در حوزه زمین گردشگری، برقراری جلسات مشترک و کارشناسی با اداره کل میراث فرهنگی استان را در این رابطه حائز اهمیت دانست.
 
 
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری