دیدار نمایندگان کمیته برگزاری افتتاحیه پارک موزه علوم زمین مشهد با رئیس ایکوم ایران و مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی

1397/11/15 تعداد بازدید: 2154
print
دیدار نمایندگان کمیته برگزاری افتتاحیه پارک موزه علوم زمین مشهد با رئیس ایکوم ایران و مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی

در راستای برگزاری هرچه با شکوه تر افتتاحیه پارک موزه علوم زمین مشهد نمایندگان کمیته برگزاری این مراسم روز سه شنبه ۹۷/۱۱/۹ با آقای دکتر محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران و مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی در دفتر کارشان دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار که در محیطی دوستانه همراه با تبادل نظرهای سازنده صورت پذیرفت، ابتدا دکتر طاهری با اشاره به اهداف و انگیزه های ایجاد این مرکز علمی – فرهنگی و نیز طرح محتوایی آن توضیحاتی به اجمال بیان نمودند. سپس آقای دکتر طباطبایی با تاکید بر اهمیت حفظ میراث زمین شناختی و آموزش مفاهیم آن به ویژه به نسل جوان، بیان نمودند: " در موزه های علوم نگاه ها باید رو به جلو باشد. موزه ای که نتواند آینده را نشان بدهد، موزه نیست. نشان دادن بوم های مختلف زمین شناختی ایران و بیان تفاوت های این سرزمین و آینده ای که پیش رو دارد باید از وظایف مهم این پارک موزه باشد." از دیگر مواردی که ایشان بر آن تاکید نهادند توجه به این مطلب است که موزه صرفا برای پر کردن اوقات فراغت و زمان بیکاری نیست بلکه موزه نماد آگاهی و آگاهی رسانی یک ملت می تواند باشد.

سپس در مورد شیوه برگزاری و مباحث محتوایی برنامه افتتاح بحث و تبادل نظر و از ایشان و همکاران برای حضور با نشاط در مراسم پیش رو دعوت به عمل آمد.
پیام ها:

loader
لینک های تصویری