فعالیت های زمین شناسی و اکتشافی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق در استان خراسان جنوبی شدت می گیرد

1396/11/30 تعداد بازدید: 1919
print
فعالیت های زمین شناسی و اکتشافی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق در استان خراسان جنوبی شدت می گیرد

در جلسه مشترک رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی همچنین معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان طبس با مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، فعالیت های زمین شناسی و اکتشافی این اداره کل در استان خراسان جنوبی تشریح شد.

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق در جلسه مذکور که در روز سه شنبه 96/11/28 به میزبانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد، دکتر طاهری مدیر کل منطقه شمال شرق ضمن تشریح فعالیت های این اداره کل در استان خراسان جنوبی که منجر به شناسایی مناطق مستعد معدنی در این استان گردیده و هم اکنون بخش خصوصی سرمایه گذاری لازم را انجام داده و یا در حال انجام دارد فعالیت های فنی این اداره را بسیار علمی و سیستماتیک عنوان کرد و استان خراسان جنوبی را دارای پتانسیل های زیادی در زمینه مواد فلزی و غیر فلزی دانست که سازمان زمین شناسی در سال های گذشته با تهیه اکتشافات ژئوشیمیایی مناطق مستعد را در مقیاس 1:100.000 مشخص کرده و در راستای تکمیل اکتشافات برنامه های مدونی جهت اکتشافات عمومی و تفصیلی دارد. دکتر طاهری همچنین از 27 آنومالی طلادار در محدوده شهرستان طبس خبر داد و پی جویی سرب، روی و بوکسیت در محدوده شهرستان را لازم دانست.

در این جلسه مهندس شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن علمی دانستن فعالیت های سازمان در این استان، استناد به داده های سازمان را در ادامه اکتشافات تکمیلی محدوده ها بسیار موثر دانست و پیشنهاد لازم در خصوص انعقاد تفاهم نامه ای در راستای ادامه اکتشافات استان را ارائه نمود.
همچنین مهندس طلایی مقدم معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس شروع اکتشافات در محدوده های دارای پتانسیل شهرستان طبس را جهت شناسایی بیشتر محدوده ها و در راستای اشتیاق بیشتر سرمایه گذاران این عرصه ضروری دانست. مهندس طلایی مقدم قول همکاری های این فرمانداری با اکیپ های اکتشافی سازمان زمین شناسی را عنوان کرد و تخصیص اعتبار لازم جهت پشتیبانی اکیپ ها را از سوی فرمانداری ویژه شهرستان در صورت پیشرفت برنامه های اکتشافی مطرح نمود.
در پایان این جلسه با توجه به تفاهم به عمل آمده، دکتر طاهری تسریع در انعقاد تفاهم نامه مشترک را مطرح و در راستای حسن همکاری لازم خبر از اعزام اولین گروه های اکتشافی به شهرستان طبس از اوایل اسفند ماه را اعلام کرد.
در پایان این جلسه مهندس سالاری معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی و مهندس رکنی معاون اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق مسئولیت تنظیم بندهای تفاهم نامه فی ما بین بر اساس محدوده ها و نقاط اکتشافی هدف را بر عهده گرفتند.
 
 
 
پیام ها:

loader
لینک های تصویری